Topprubriker?

Mymlan uppmanar mig att plocka fram mina tre bästa rubriker ur bloggen och jag tänker: det är väl inte så svårt. Sedan tänker jag ett varv till och inser: det går ju inte! Hur många inlägg har jag gjort sedan starten? Mer än tusen stycken. Rubrikerna är ibland hyfsade, ibland totalt intetsägande, ibland klockrena. Men hur de kommer till? Jag vet inte. Jag lägger kanske inte ned den tid jag borde på att sätta bra rubriker. Ibland kommer de före själva texten, ibland sist.

Jag har rasslat igenom arkivet och plockat tre. Inte för att dessa skulle vara mina allra bästa rubriker, men de är tre och jag gillar dem. Så, here goes:

Ann-Stearin, adjö

Bland poeter, syfilis och boxning

Dressed to ”bill”

Jag är inte sämre än Mymlan så jag skickar uppmaningen vidare till Huskorset,  Lovely Godiva och Söderberg. Varsågoda, folks. Sätt igång bara.

8 kommentarer

Under Uncategorized

8 svar till “Topprubriker?

  1. Imponerande att du kunde välja 🙂

  2. Znogge: Tycker jag också.

  3. Kändes rappt och snabbt, men såklart, jag vet ju inte vilka våndor du gått igenom innan du plockade ut dessa tre. 🙂
    Ann-Stearin, adjö var ju onekligen sådär lagom kryptisk för att man ska måste klicka och läsa.

  4. Söderberg: Bra.

    Mymlan: Ann-Stearin… i bästa Cornelis-mood där. 😉 Jo, lite vånda var det allt.

  5. Skatan har alltid gillat poeter… ar nyfiken pa ”syffe”… inte sjalv alltsa… men ger syfilis (och hart liv) battre konstnaren, poeter, bloggare?? och boxning.. (ar ju i Thailand… fick massage igar och det kandes som… ja… boxning. Den texten… under den rubriken skulle jag ha kastat mig over. Far val soka upp den nar jag val ar hemma igen. Kramar!

  6. wettexvarlden

    Men gud människa hur lyckades du välja?! Här finns ju spännande läsning för en livstid 😉

Lämna en kommentar