Behöver jag en autopilot?

Det händer nåt, jag tappar aptiten och käkar knappt under tre veckor. Sköldkörteln lever rövare och medicinen tar inte. Jag fattar ingenting. Igår tog jag ett glas vin för första gången på evigheter, blev kanonfull! Alkoholen tjongade in som en stridsspets, utan nåd.

Jag funderar över det här med öl, vin och sprit. Öl är så bortkastat på mig eftersom det jag häller i däruppe omedelbart vill ut därnere. Snacka om att kasta pengarna i sjön. Går jag på lokal och beställer in en stor stark kan jag lika gärna ta med mig glaset in på muggen direkt och dricka den där. Värdelöst. Öl är för annat slags folk än jag.

Vin då? Jag älskar rödtjut. Tycker det förhöjer den taskigaste middag, får mig att slappna av och gör mig också lite extra människovänlig och kelsjuk. En fantastisk dryck. Det gäller att veta var gränsen går. En vinbakfylla kan få den starkaste att krokna.

Sponken? I mitt fall mest maltwhisky och oftast en gång i veckan höst och vinter. Det är fantastiskt vad tre centiliter kan räcka långt om varenda droppe är som guld och njutningen därefter. Inte blir man bakis heller. Jag tror dessutom det stärker hela systemet. Håller doktorn borta.

Men igår?! Vad var det som hände? Jag fick lust att lägga mig på golvet och jojka efter några få klunkar. Nio timmar senare var jag fortfarande yr i mössan, halvtre imorse ville jag ut och uppföra byggnader i mitt namn. Det händer nåt med ämnesomsättningen just nu, inget snack. Att ha en pajad sköldkörtel är att leva spännande och oförutsett. Man vet aldrig när man lyfter och när man landar. Jag tror inte ens jag har någon vid spakarna just nu om jag ska vara ärlig.

Ja, ja. Snart ska man väl dö också.

Amen.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Behöver jag en autopilot?

  1. Nåja, du är i alla fall billig i drift om inte annat😉

Kommentera

