Härligt kriminell och lössläppt

När jag blir riktigt gammal ska jag börja knarka. Varför inte liksom? Troligen lär jag bli senil och då spelar det ju liksom ingen roll om man pundar ned sig till apstadiet. Jag själv lär ju inte märka det. För vad har man att se fram emot? Ledgångsreumatism? Bruten lårbenshals? Gula febern? Cancertumörer som radar upp sig som smultron på ett strå? Man ska sitta där på hemmet, låtsas lösa korsord hela dagarna fast man har glömt vad rutorna är till för. Man klarar inte längre att skilja höger- från vänsterfot, en toastol från en länsfåtölj. Nej, då blir det äntligen läge för kokain. Man stoppar näsan i en påse kola morgon som kväll. Svingar sig i gardinerna där på hemmet, joddlar som en bindgalen Tarzan och blir härligt kriminell och lössläppt. Det är nästan så jag längtar.

Nu gäller det bara att vara ute i god tid och knyta kontakter… såna där som jag inte har.

11 kommentarer

Filed under Hemmet

11 responses to “Härligt kriminell och lössläppt

  1. Tror knappt du har råd med det när du blivit pensionär. Kanske en dosa snus i veckan om du ha tur.

  2. Tanken är inte helt fel för det är få förunnat att bli gamla och friska…

  3. Med tanke på hur åldringsvården ser ut att arta sig så ja, varför inte. Jag är på!

  4. 🙂 tack för morgonens leende. Kan nästan se det framför mig. Har en väninna som brukade säga att hon vill bli senil, då kan hon går runt och ta andras godsaker och krypa ner till vem hon vill på hemmet.🙂

  5. Klokt val, funderar också att bli missbrukare när jag gammal pensionär och bo på härbärge och ha det bra😛

  6. dr. no

    Varför vänta med att leva tills livet är slut? Börja med det du tror ska göra dig lycklig på en gång! Man får inte pengarna tillbaka när man lämnar tillbaka kroppen om den är oanvänd…

  7. livetjustnucom

    Du och Mannen kan sitta i solen och snorta tillsammans, ni har samma syn på´t. Själv får jag väl ränna runt och leta efter erat pulver. Kan bli intressant då jag verkligen inte har någon som helst kunskap om skiten.

Kommentera

