Godnatt, lille prins

Han är elak, slår det mig, när han pratar om kvinnan bredvid sig. Hon ser ledsen ut. Han är så upprörd så han stammar. Själv tänker jag att filmrullen jag kommit över är helt sensationell. Intervjuaren frågar ut Prince om hans privatliv och hans tankar kring att göra musik och får svar som varken jag eller säkert någon annan hört förr. Intervjun varvas med klipp från en makalös konsert inspelad i…hans trädgård?

Jag vaknar och inser att jag måste blogga om det här. Men när jag kliver ur sängen inser jag att jag är i ett främmande hus. Kvinnan i filmen väntar på mig i hallen. Du får inte skriva om det här, säger hon, nära att brista i gråt. Jag blir förvirrad och besviken. Nej, det borde jag kanske inte… Och hur fasen hamnade jag här?

Nästa gång jag slår upp ögonen vaknar jag i  min egen säng. Edinburgh ligger kylig och klar utanför sovrumsfönstret. Snacka om metadröm! Det tar flera minuter innan jag klarnar så pass att jag fattar att alltsammans var en dröm, det finns varken filmklipp, intervju eller trädgårdsgig.

Vete fan vad som finns i vattnet här i Skottland men jag förstår att man gör whisky på det.

2016-04-25 17.35.16.jpg

 

 

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Godnatt, lille prins

  1. Smyg

    Säg att det är sant! Säg att du drömde att du drömde att du drömde!

  2. Är det så då vet jag vad som väntar om ett par månader…

Kommentera

