Ekologiska vilda kalsonger…

Jag klickar på en annons från min fejsbuck-sida ty jag kan inte låta bli, förtrollad som jag är rubriken: Långkalsong i ekologisk vildsilketrikå. 

Ja, skratta ni, men det är en skön rytm i de där orden och det får tankarna att virvla iväg, lätta och förvirrade, på jakt efter tidigare minnen. Men jag finner inga, jag har helt enkelt inga minnen av vildsilketrikåkalsonger. Varken korta eller långa. Jag visste inte ens om att sådana existerade.

Annonstexten är ren poesi, hör bara: ”Superunderställ! Fantastiskt skön unisex långkalsong i ekologiskt erissilke/…/ Den tar inte åt sig kroppsodörer lika lätt som andra material och luktar därför inte illa efter ett hårt träningspass.”

Varför skulle man träna iförd långkalsonger? Tänker jag lite hädiskt innan jag återigen smakar på orden: Långkalsong i ekologisk vildsilketrikå.

Nästan tusen kronor kostar härligheten.

Men orden är alldeles gratis.

Precis som hos mig.

 

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Ekologiska vilda kalsonger…

  1. Mina får duga: i sladderbomull med knöl. Jag hatar dem för jag hatar kylan som tvingar mig att dra på dem. De ekologiskt vilda skulle onekligen vara ett lyft. Puss!

Kommentera

