Omväg

Jag bor i närheten av havet. Det innebär att stora flockar av sjöfåglar med jämna mellanrum flyger över mitt hus. De larmar som satan. Jag älskar det!

Och så fiskmåsarna då… de fräcka, vita godingarna. Outtröttliga.

Eftersom jag diggar deras skrän blev jag lycklig över att finna deras ljud som ringsignal i mobilen. (Ja, jag är lättroad ibland).

Efter några månader insåg jag att det inte funkade. Jag greppade automatiskt efter mobiltelefonen varenda gång en mås gav sig tillkänna utanför.

Bytte signal. Men hjärnan vägrade ställa om sig.

Fortfarande när måsarna skriar utanför förundras jag över hur väl de kan härma en ringande telefon. Sen minns jag…

Snacka om omväg till verkligheten.

no bloody mobile phones

No bloody mobile phones

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Omväg

  1. Mats L

    Ha, ha. Jag har en gudings sång i min när en viss person ringer. Helt underbart!

  2. Nu började jag googla för att se om jag kunde finna något ljudspår från gudingar. Man är inte klok…Tilläggas bör att jag bytte ut måsarna mot en örn i mobilen. Det finns det (tyvärr) inte så många av här utanför så det funkar.

  3. Jag håller tillgodo med Aretha Franklin!

Kommentera

