I väntan på Gorm

Godot kom ju aldrig, vi får se hur det går med stormen Gorm.

Det varnas för orkanstyrkor över norra Jylland inatt, ”vanlig storm” över Lillhålan. Just nu vräker regnet ned. Jag kurar inomhus och bryr mig inte så mycket. Pål Pommac har byggt sig ett bo i garderoben av gamla militärtält. Han huserar därinne med brännvinstermos och Nordisk familjebok 1947 så natten lär bli lång och het.

Själv plöjer jag Gudfadern-sviten och känner redan begynnande sittsår i rövva. Den är lång, Gudfadern. Som Autobahn. Fast snyggare.

Första advent idag. Pytt med det!

Jag tänker bara: en dag närmare våren!

 

29 nov i väntan på Gorm

11 kommentarer

Filed under Uncategorized

11 responses to “I väntan på Gorm

  1. Åh vilken fin lampa! Hoppas att Gorm inte rytwr i för mycket. Kram

  2. dr. no

    Långt fick jag lida, utan öl
    Ro och strida, utan öl
    Hell Gorms väldige son, som huldrik
    ej lät mig bida utan öl

  3. livetjustnucom

    Ja jävlar i min lilla låda! Hoppades förgäves att det fula staketet mellan oss och grannen skulle dö Gormdöden. Icke så. Hundarna vågade inte gå ut och pinka på altanen om inte jag gick med. Bra tryck i vindarna!
    Inget skadat och inget att sörja. Tack för det!

  4. Vilken storm ni har där nere i södern. Sett på tv att taken blåser av lite överallt så för all del håll dig inne

  5. Ja, jevvlar va det tog i!
    Tur, för Pål att han har en garderob – ett tält hade då inte blivit långvarigt…
    En annan flög till huvudstaden samma dag med hjärtat i halsgropen och livet som insats! Min favoritmössa flög bort (eller så glömde jag den någonstans) och DET är jag riktigt sur för än… mög! ska nog ringa ett medium om denna gamla huvudbonad eller är det att gå för långt?
    ps/ de e rätt!
    Pang på bara med sex ljus på direkten. Själv har jag inte installerat någon stake, vet inte vad det är med mig nuförtiden? allt slirar visst…

  6. Ja, jevvlar va det tog i!
    Tur, för Pål att han har en garderob – ett tält hade då inte blivit långvarigt…
    En annan flög till huvudstaden samma dag med hjärtat i halsgropen och livet som insats! Min favoritmössa flög bort (eller kanske glömde jag den på hotellet?) och DET är jag riktigt sur för än… mög! ska nog ringa ett medium om denna gamla huvudbonad eller är det att gå för långt?
    ps/ de e rätt!
    Pang på bara med sex ljus på direkten. Själv har jag inte installerat någon stake, vet inte vad det är med mig nuförtiden? allt slirar visst…

  7. Skönt att Helga bara tassar förbi i alla fall! Vilken vacker lampa.

  8. Laura

    Fina ljusstakar också!

Kommentera

