Tillstånd

Lämnar Köpenhamns vita himmel på eftermiddagen. Genom tågfönstret ser jag de gamla klumpiga hyreskasernerna på Vesterbro. Jag tycker så oändligt mycket om den här stan ibland. Andra dagar är det svårare. Ibland är det bara stumt och dött.

Tåget över Öresund. Här är himlen grå. Och bron är grå. Vattnet är grått. Mina medpassagerare ser trötta och grå ut. Tacka fan för att folk i andra länder som ser skandinavisk krim tror att allt är grått här, det är ju grått!  Och grått är ingen färg. Det är ett tillstånd.

Var sökte vi det tillståndet? Att vara så grå? Hos länsstyrelsen? Byen på andra sidan

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Tillstånd

  1. Tro fan att det är grått eftersom alla människor klär sig i svart och grått och man kan väl inte bli annat än grå i sinnet. Dessutom har ni ju en massa dimma där nere. Ska tala om för dig att här skiner solen och träden lyser i rött orange och gult och det är fortfarande grönt på marken men här blir det snart bara vitt vitt vitt tyvärr.

  2. Ja, tvi fasen det är tamigtusan grått vart man än vänder sig meeen jag har både röda pjucks, röd kappa och en röd penna! Jo minsann alltid lurar man igång någon livsande🙂 å nu ska Herr GRÅben och jag sträcka på benen längs havet, sedan ska jag borra ner mig i soffan o glo på färgtv.
    Trevlig Helg!

  3. annannan

    Definitivt laensstyrelsen. Men i Skandinavien har vi bokstaever Steve Jobs aldrig hoert talas om.

  4. ”Just because it’s black in the dark
    Doesn’t mean there’s no color
    Just because it’s black in the dark
    Doesn’t mean there’s no color”

Kommentera

