Om det inte känns, vad ska man då ha det till?

Kråkorna snackar mycket utanför mitt hus, kanske tror de att jag begriper vad de säger? Jag tror det är något om hösten som är på ingång. Lika lång som ett Pink Floyd-intro.

Är ledig i några veckor. Planer och icke-planer lindar sig kring varandra i skallen.

Jag tänkte masa mig in till fotofestivalen i Landskrona. Hoppas på bilder som känns rejält. För om de inte känns, vad ska man då ha dem till?

Vissa bilder kan ju sätta hjärtat i kraftig svängning, ni vet. Porträtt, stadsscener, gränder, svartvitt, nattliga exteriörer… ansikten på folk man vill känna och kan låtsas att man redan känner… och så blir man slängig i rörelserna, man blir nonchalant och lätt i stegen… munnen uttalar främmande ord olikt ens vardagsjag. Sånt hoppas jag på… när man blir så där slängig… så där slängigt som Julio Cortazar bär ciggen i käften och man får en smak av kontinenten i gommen. Hjärtat rister av längtan, man spelar musik högre än man borde och vill dricka sig full. Bli omfamnad av en främling och skita i allt vad vardag heter. Ta mig ut i världen, fyll kroppen med sleazy jazz och lägg en varm näve på vardera skinkan, släng med håret, olja blick och tunga… för nu är det dags!

Knatar till ICA. Skosnöret går upp.

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Om det inte känns, vad ska man då ha det till?

  1. Andreas

    Perfekt rytm!

  2. Kära vän.
    Suger åt mig dina goda råd som en fluga på ett läskpapper. Med skillnaden att jag känner mig fri. Gräver mig upp ur mitt hala hål, hoppas på ljusning. Skickar dig tusen kramar och pussar. Var snäll mot dig själv.

  3. Så’na ansikten känner jag till!

  4. Jomen visst. Det brukar bli så. Istället för det allra häftigaste får man gå till ICA och köpa sig en korvbit eller möjligen lyxa till med en bit choklad. Det är dom små tingen i livet som är verkligheten men man vet aldrig. Rätt vad det är så händer det något riktigt spännande på vägen.

Kommentera

