Släng ut TV:n, åk och fiska!

Politiker med järnrör väcker gillande eller gäspningar. Tal om växthuseffekten får folk att somna. Utskrivning av sjuka eller arbetslösa som mals till intet i byråkratiska jätteapparater får de flesta att säga ”oj” och innerst inne glädjas åt att det trots allt inte gäller dem själva. Men ta bort några sketna kanaler ur Telias TV-utbud och svenskarna går bärsärkagång i kommentarfälten på nätet. Det spottas, svärs och bannas utav helvete! Nu kan Svenne banan inte längre se på Eurosport och hemmafruarna tappar kärringkanalen 5:an.

Ja, vi väljer väl våra strider. Av vikingarna har det sannerligen blivit ett klent och urvattnat släkte. Ack!

11 kommentarer

Filed under Film och TV

11 responses to “Släng ut TV:n, åk och fiska!

  1. Hahahaa du kan onekligen konsten att pigga upp en sketen askonsdag!
    Glad Påsk Petit Bleu

  2. Jag ser ett program i veckan och det är min brasilianska ”novela” som ses i ett språkutvecklande syfte. Men vilket dravel! Nej, när det gäller TV är jag allt annat än beroende!

  3. Håller helt med dig. Ibland känner jag för att bara ge upp. Inget viktigt är viktigt längre.

  4. Jag håller med dig så in i norden! Men Melodifestivalen är ju över så det är ju tur att det dyker upp någon ny livsviktiga bagatell att engagera sig i.

  5. Jäklar så du rycker till då. Jag ska erkänna att jag blev lite ledsen när Kanal Global gick i konkurs och jag inte längre kan se Åsanisse och andra gamla svenska filmer. Det finns dagar då inte ens jag är ute på sjön och fiskar, de där stormiga snöiga kalla dagarna du vet. Då är det mysigt att krypa ner och se en gammal film faktiskt. men du GLAD PÅSK kanske ses vi på blåkulla och då attan ska vi härja so du blir på bättre humör.

    • Jag hade diggat en sväng till blåkulla, du, och jag hade diggat att härja loss. Jag härjar alldeles för lite. Jag är tam. Som ett djur i bur. Tvi!

Kommentera

