Nu tar vi din mödom!

Sista dagen på pruttåret 2014. Hurra! Från och med imorgon är det clean slate och nya tag. Alltid blicka framåt, kamrater. Alltid blicka framåt! Själv börjar jag dagen med en dagobertmacka och två baljor Twinings. Nick Cave får svaja och humma i bakgrunden, iklädd sin finaste kostym och sina blankaste hordojjor. Som en gammal orm, som en tokig överstepräst. Kort sagt, allt det där som han är så bra på.
 

 
Jag borstar bort smulor från rökrocken och småler. Ett nytt år. Som blir som det blir. Men ännu är det ungt och gnistrande rent, den vänaste oskulden i universum. Låt oss göra något gott av det vi kan, hörni. Låt skallen och hjärtat upptas av det som är värt något, och låt oss lägga mindre vikt vid skiten som svämmar över alla bräddar i media och pockar på uppmärksamhet.

Vidöppna hjärtan, kamrater! Hjärncellerna på startlinjen, som små pilsnabba elitgymnaster iklädda grå kortbrallor, laddade till max. Blicka alltid framåt!
Hej 2015! Nu kommer vi och tar din mödom, baby!

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Nu tar vi din mödom!

  1. Ja du Pålle, på’t bara och jag skålar för vårt bästa år so far vid 12! Nyårspuss!

  2. Du gör det igen, tar andan ur mig med dina ord. Jag var ju bara tvungen att idka högläsning för mAnnen i fåtöljen bredvid.
    Idag stretchar mina hjärnceller för att mjukt kunna landa i startblocken inför 2015.
    Gott Nytt År du ordens gudinna!

  3. Hm, måste vi galoppera inatt, jag ligger så skönt i soffan och vill bara skyffla in oxfilén, tryffelsmör, hasselbackspotatis och sen ta fram Roslagstårtan som står och huttrar på altanen. I galoppens fart vrålar jag Gott Nytt År! Det är slut nu på värk och elände, den delen är avslutad, annat finns inte på kartan.❤

    • Du måste inte alls galoppera; att ligga i soffan och skyffla är också arbete, och vilket skönt sådant. Stor kram, livsglimt. Önskar dig ett år helt utan värk och elände. Du har fått mer än din beskärda del.

  4. GOTT NYTT ÅR … jag håller fanan högt … och hårt … så hårt jag förmår hålla den i klorna under i mina flaxande vingar … galopp galopp … även om det numerag år i slow motion.
    Kram!

    PS Flax och trotsiga fanor och galopperande vansinne behövs alltid … varje år …

  5. Ett nyårsinlägg som heter duga. Så ska det tas! Det nya året. Gott nytt!

Kommentera

