Också en slags juldag…

juldagen 2014

Juldagen 2014. Vaknar till snöfall. Som att få en smäll mitt i veka livet. Julafton som var så fin med gröna gräsmattor och spöregn. Aldrig får man vara glad.

Efter några timmar blir det uppehåll och himlens jättelampa tänds. Jag bylsar på mig svalbardstassen och vågar mig ut, misstänksam som en gammal intern. Halkar ned till havet som ligger blått, kallt och glänsande. Svanarna har samlats i flock och fjantar sig framför några pensionärer som står och glor på dem. Jag undrar hur svan smakar efter nån timme i ugn?

Efter en rask promenad är jag rätt nöjd. Snorig men nöjd. Havsvinden nyper i låren. Men vem är jag att säga nej till några nyp? Jamen god jul då, hörni.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

