Gnäll, gny och dansk skinnbanjo

Läser att svenskarna har lånat 3 000 miljarder spänn! Det är ju så bisarrt att det inte går att ta in. Över 80 % av pengarna har gått till bolån, enligt statistiska centralbyrån och Bankföreningen. Herrejävlar!!! Varför denna kåthet efter bostadsrätter och villor? ”Då betalar man ju hyra till sig själv” brukar jag höra folk säga. Jävla idioti, du betalar inte till dig själv, du skuldsätter dig för tid och evighet. Du äger inte ett skit, du är skuldsatt upp över öronen. Bygg hyresrätter, för fanken, hyresrätter som folk har råd att bo i. Tak över skallen ska vara en rättighet i ett modernt samhälle, inte en skuldfälla för livet.

Nå, utanför köksfönstret har ett gäng getingar slagit sig till ro. Det vill också ha tak över huvudet. Öppnar jag fönstret för att vädra kan vi ha närkontakt, jag och getingarna. Bzzz bzzz.
Det regnar. De vill komma in i värmen, slå sig ned i soffan, få sig en kopp kaffe. Ja, ja, vardagsliv.

Ryggen har fuckat upp igen. Jag vill ha en ny. Eller åtminstone ett rejält förråd med morfinsprutor i skafferiet. Ambulerar mellan yogamattan och laptopen. Suckar mycket. Drama queen de luxe. Vardagsliv, som sagt. Mitt vardagsliv.

Så fann jag ändå något som muntrade opp litegranna. Kåtkotletten Mads Mikkelsen i kommande filmkomedien ”Mænd og høns”. Skriven av samme kille som gjorde Blinkande lyktor, Adams äpplen och De gröna slaktarna (fina rullar, serru). Nästa år bänkar jag mig i biosalongen så klart. Vem vill inte se Kåtkotletten dressed up som värsta porrskådisen från 70-talet. Dessutom harmynt. Kolla gärna trailern där han sitter på muggen och spelar banjo. Eller som han påstår: ”Jag är på date”.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Gnäll, gny och dansk skinnbanjo

  1. Kan bara hålla med! Det byggs på tok för få bostadsrätter. Alla har varken lust eller kan hosta upp flera miljoner för en lägenhet. Sedan är det tyvärr så att nyproducerade hyresrätter också är på tok för dyra. Det är inte okej för alla borde ha råd att bo…

  2. Gustaf

    Bytte jobb och tappade bort min länksamling och bloggrutin.
    Idag, 6 mån senare, hittar jag tbx till din blogg. Det var härligt att läsa alla inlägg på en gång.

  3. Där satt den ….

    PS Håller med om hyresrätter förstås … (men inte med de ockerhyror om man måste ”punga ut” med idag)

    Kram!

Kommentera

