Fy fan för det här med kärlek

Det har gått några månader. Tillräckligt lång tid för att man nästan, nästan ska börja invagga sig i en känsla av lugn. Det är över. Det kommer dagar som inte är fyllda av smärta eller sorg. Flera dagar på varandra. Man har överlevt ännu en förlisning. Havet är stort.

Och så… när man precis börjat andas normalt och nästan kunnat börja le på riktigt mot andra… så kommer det tillbaka. Några elaka rader når en. Några bilder. Någon som inte vet vad som välter på ända i och med detta.

Jag var inte beredd. Och det gör så ont.
Det borde inte göra ont längre.
Men det gör det.
Det mosar mig fullständigt.

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Fy fan för det här med kärlek

  1. smyg

    Om det är nån tröst så är du inte ensam. En mig närstående tidigare väldigt dam brukade säga att ”Den som verkligen har älskat dig skuldbelägger dig inte”. Nyss fick jag en kallelse från tingsrätten, angående skulder som hon väl inte ens själv tror på, men man kan ju alltid jävlas en stund.

    Nä, upp med hakorna nu!

  2. Kärleken är inte bara en glädje utan ofta en börda. En liten tröst finns trots att det inte känns så. Tiden läker såren även om ärret alltid finns kvar. Låter som en klen tröst men det är faktiskt så. Jag vet. Ibland rivs såren upp men läker lättare för varje gång tro mig.

  3. Var är du, lilla blå? Jag saknar dina ord…

  4. Livet har en tendens att göra det. Jag tror att det är lite av finessen med det.
    Sysselsätter mig med badrumsrenovering i väntan på dina ord.😉
    Glöm inte att sparka lite extra i de våta höstlöven, njut av doften från Moder jord som tar igen sig ett tag.

Kommentera

