En gång var jag ung, oförmögen, slätbakad och kysk

praha

Jag saknar Prag så fort det blir höst. Jag saknar för all del Prag även när det blir vår. Det är nog min favoritstad i Europa. Nästa år skulle jag vilja ta mina nära och kära och åka dit några dagar. Jag drömmer om att vi hyr in oss någonstans, i några lägenheter, och hänger lite tillsammans när vi känner och har lust.
Promenader, barhäng, lite musik och konst… Så vill jag fira min nästa födelsedag. Med de goaste människorna i den goaste staden. Soft, kravlöst och med välkända armar att kroka tag i när vi går hem genom natten.
Gårdagens födelsedag upptogs mest av en rygg som bråkade.
Det är hårt att bli gammal.
Snart är det dags för formalinburken.

praha 2

8 kommentarer

Filed under Prag

8 responses to “En gång var jag ung, oförmögen, slätbakad och kysk

  1. Prag leder helt klart hos mig med. Jag tänker burra in mig i höstlöven och ägna mig åt mitt ego, jag. Något jag tidigare aldrig gjort förut.

  2. margareta wårenius

    Men vadå? har man levt ett långt och underbart liv kan det ju var skönt att bli kompost. Fy 17 för att bli 99 margareta

  3. Prag är verkligen en stad som bjuder på sig själv och ger mersmak minst sagt. Nu hoppas jag på att Budapest också ska ha klass…

  4. Prag har jag aldrig varit till och jag kan längta till att resa nu på hösten Jag har ju mina drömmål Toscana, Maderia, Skottland, England men här sitter man med tom plånbok och får stanna hemma och på sin höjd ta en tur till Sundsvall. Åk du till Prag om du har råd. Livet måste utnyttjas om man kan

  5. Med ”oförmögen” – menar du då ”fattig” eller ”kraftlös”?

  6. Du som hade samma födelsedag som min pappa (salig i minne… därav ”hade”) som blev nästan 102 år ska sannerligen inte misströsta. Dagen den andra i månaden oktober med stjärntecknet Vågen förpliktar. http://youtu.be/UF5kANAAkV4

Kommentera

