Låtom oss likt svalorna bygga oss ett bo

Blandat 017

Äter du fläsk och dricker brännvin och är emot spårväg i Malmö och Lund? Tror du att invandrare tar över och exploaterar skånsk åkermark? Är du förvissad om att Skåne skulle kunna bli ett alldeles eget självständigt land i Europa? Vill du hinna före Skottland och Katalonien i att rösta om självständighet? Jamen, då kan du lugnt rösta på Skånepartiet. Ett minst sagt udda parti som tycks vilja vrida klockan tillbaka till något slags brännvinsosande bondesamhälle samt stänga de skånska gränserna för allt och alla. Ut, smålänningar och polacker! Försvinn, göteborgare, norrlänningar och bosnier. Låt bli de skånska åkrarna. Ge fan i våra morötter och sockerbetor! De växer snett tack vare er. Eller hur man nu resonerar… det hela är väldigt luddigt men det verkar som om halalslakt och icke-kristna kan ha något med saken att göra? Eller så är det den där spårvägen i Malmö som är roten till det onda. Spårvägar, det är säkert islams fel. Eller hur fan man nu ska tolka den här gravt sinnesförvirrade smörjan som (felaktigt hoppas jag) damp ned i min brevlåda igår…

Blandat 018

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Men det är lite sött att de måste trycka instruktioner på kuvertet om hur man öppnar det. De har tydligen insikt i sina medlemmars bristande förstånd.
Saliga äro de okunniga, som mormor skulle sagt.
Amen.

16 kommentarer

Filed under Uncategorized

16 responses to “Låtom oss likt svalorna bygga oss ett bo

  1. Jag är inte heller överens med Magnusarnas (Ladulås och Eriksson) oförblommerade maktcentralisering – det är landskapstingen som bör stifta och upprätthålla lagar. Äntligen kan en få medhåll! Kasta bort denna vår omoderna 1200-talsordning! Åter till ursprunget in i framtiden!

    Tänk bara om en kunde få se dem i debatt också…

  2. Erik J.

    Lyssna på deras webbradiosändningar. Det är stoooooor underhållning för alla som liksom jag har en faiblesse för lyteskomik. På bred dialekt uttalas hälsningar till nära och kära samt utfall mot illa omtyckta politiker och grupper. Patentlösningen för de flesta skånska problem lyder: ”Skicka dem till Sverige!”. Har man riktig tur får man höra Skånepartiets egen trosbekännelse: ”Jag tror på Skåne och inte på islam.” De alldeles äkta sändningarna är ofta lång mer bizarra än någon parodi skulle kunna hoppas på att vara.

  3. Mitt inlägg handlar också om denna smörja! Ärligt talat är det så pinsamt att jag inte förstår hur någon vill skylta med sitt namn i detta sammanhang.

  4. Det är genant att vara skåning, när jag läser detta. 😦
    Denna inskränkthet skrämmer mig och får mig att bli väldigt tvärtom.

    • Även om just denna lilla ”politiska” grupp tycks klä sig i just geografikostymen så finns inskränkthet överallt. Den brukar sitta som en andra hud över rädsla, okunnighet och liknande.

  5. fnix

    Min dotter skickade idag över ett Youtubeklipp med rubrik Best of SD! (jag länkar inte för jag har fått för mig att många är misstänksamma mot att få länkar från personer de inte känner). Man tror knappt det kan vara på riktigt. Tänk att tillbringa en tredagarskonferens eller nåt med dessa snillen! Helt surrealistiskt. (PS! Nåt säger mig att dr No kommer ifrån Skaraborg – kan detta stämma?)

  6. Mycket ska man höra innan öronen trillar av och mycket ska man se minsann. Vad är det för ägghuvuden som är med i det löjliga partiet.

  7. Tomten

    Det är toksorgligt och läskigt. Det vet ju var och en nu förtiden, också jag som Skåning, att det finns fler delar i kostcirkeln än fläsk och brännvin. Om de bara kunde dricka något nyttigare så kanske de skulle inse att jorden inte är platt och Skåne inte är jorden.

  8. godiva

    Jag älskar dig!

Kommentera

