Fredagen den 13:e och läget är kört, va?

”Du kan i dag møde din elskede på den hvide hest. Det er en god idé at tage en kontakt til en bestemt person, hvis du måtte ønske dette.”

Jag begrundar mitt horoskop för idag och tänker: hur fanken ska det gå till? Då får han och hästen slå in ytterdörren. Jag ligger nämligen på vardagsrumsgolvet med ischiasen från helvetet, kan inte sitta och knappt gå. Har dock benen i vädret, det torde ju kunna locka någon intresserad…?

Mitt livs kärlek liksom.
Och en hästjäkel på köpet.

Idag var det visst tänkt.
Efter alla års väntan.

Men istället så ligger man här…
Ensam med en dator på magen.

Ja, men tack då, fru Fortuna.
Tack, tack.

(Förlåt att jag inte niger).

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Fredagen den 13:e och läget är kört, va?

  1. En second opinion på det:

    Dagshoroskop – fredag 13 juni

    Du är framgångsrik på jobbet, och även om igen lägger märke till det eller visar någon uppskattning, är det fördelaktigt för dig att vara redo att hjälpa och stötta andra. Dina nära och kära kommer att stötta dig just nu. Om du inte har någon speciell person i din närhet just nu kanske du bör hålla utkik efter din stora kärlek.

    Tiden för lättja och motvilja är förbi. Det finns inte längre några gränser för din energi.

    Även under de svåraste omständigheter kan du hävda dig själv. Men ditt stora självförtroende gör dig ganska hänsynslös i vissa situationer och du visar inte mycket omtanke för dem du lämnar bakom dig, du är bara intresserad av att få det du vill! Det är bättre att tänka efter och inte vara så hård, skapa inte onödiga fiender bland dem som står dig nära, denna typ av okänslighet kränker dina nära och kära. Om du låter detta ske kommer du att behöva en hel del tålamod och hänsynsfullhet för att rätta till situationen.

    • Mon dieu. Nåja, det glädjer mig att du håller rätt på mitt soltecken. ”Tiden för lättja och motvilja är förbi…” öh, ok. Jag klarar knappt att gå på muggen, är det tecken på lättja?

      • Det beror på; när du bestämmer dig för att skita i det (… … … jag vet.), då är det definitivt ett tecken på lättja.

  2. Min kusin kirurgen som är hyfsat kompetent brukar rekommendera promenader i sällskap med smärtstillande. Sitta är rena döden och ligga. Tja… inte mycket bättre. Inte just nu i alla fall…

    När jag hade ischias fick jag några bra övningar på hur man sträcker ut ryggen för att pressa diskarna från att trycka på ischiasnerven. Det hjälpte även om det gjorde ont till en början. Även sen om jag ska vara ärlig men sakta men säkert blev det bättre. Förhoppningsvis har du fått liknande tips.

    Krya på dig!

    • Tack, Znoggelita. Jag har en dejt imorgon med en tysk sjukgymnast. Jag ställer allt mitt hopp till den germanska effektiviteten. Just nu är jag så mör att vem som helst får göra vad som helst med mig, bara jag blir bra.

  3. Tala om fredagen den 13-de. Att få ryggskott precis då är väl vad man kan vänta av en sådan dag. Hoppas att du snart blir bättre och slipper ligga där och lida och åtminstone få gå ut i försommargrönskan för då känns det lite bättre. Moder natur är den bästa tröstaren och lindraren.

Kommentera

