Fördelar

Fördelen med att bo fem minuter från havet är att man inte går i panik om man en dag eller tre missar att gå dit bara för att solen skiner.

Fördelen med att vara vuxen är att ingen säger åt en om man skippar mat en dag och istället slevar i sig en påse ostbågar.

Fördelen med att ha ett jobb är att man uppskattar de lediga dagarna något så in i helvete.

Fördelen med att bo ensam är att man kan slopa städningen så länge man vill utan att någon har ont av det och istället läsa en bra bok. Eller två. Eller tre.

Fördelen med att inte längre gå i skolan är att man bara läser de böcker man själv valt – och ingen förhör en efteråt.

Fördelen med svarta solglasögon är att man kan glo ogenerat på karlars skrev utan att nån märker det.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Fördelar

  1. dr. no

    Vi märker det. Men det anses inte passande att börja jubla ute bland folk, så för det mesta spelar vi cool. Female gaze är så svårt att få tag på ju!

  2. Jo du har alldeles rätt. Jag brukar aldrig ha solglasögon men när jag var i Italien sist köpte jag ett par för det var så ljust och upptäckte precis som du att man kunde kika på snygga italienska killar utan att dom märkte det och tyckte det var pinsamt när en gammal kvinna glodde på dom. Förr glodde gamla gubbar på en och man tyckte det var pinsamt. Nu har det blivit tvärt om. Tänk så konstigt livet är.

  3. Det är alltså ett par solglasögon som jag saknar 😉

  4. Tråkigt nog kan jag inte instämma i många av de fördelar du kan njuta av.
    Fördel ett (1): jag grips inte av panik om jag inte är ute i solen vid havet eller sjön eller i skogen. Jag veeet att en vacker dag kommer alltid igen (förr eller senare)
    Fördel två (2): Tyvärr har jag en annan vuxen vid min sida (jag kanske inte ska säga tyvärr men ibland är det faktiskt tyvärr) och han låter mig inte äta i fred … eller låta bli.
    Fördel tre (3): Jag har inget jobb. Är ju pensionääär och ledig jämnt. Men jag uppskattar mina lediga dagar. Det är inte det.
    Fördel fyra (4): Se ovan fördel två (2). Fast jag städar så dåligt så den sysslan har Mannen tagit över för länge sen. Och glad är jag för det … och läser lugnt på utan dåligt samvete.
    Fördel fem (5): Så sant så … och ingen kan heller förstora läsupplevelsen med trubbiga analyser … fy för den lede (analyserna alltså).
    Fördel sex (6): Denna fördel innebär att jag har skaffat progressiva solglasögon (extra mörka) så att jag är helt skyddad för insyn och ser extra bra ut genom dem … behöver inte ta av dem heller när jag sitter och läser i solen.

    Summan av kardemumman … att det finns fördelar och nackdelar här i livet. Och tur är det. Att det finns fördelar menar jag.

    Kram!

  5. Tomten

    Ja men hallå!?

Kommentera

