Joråsåatt…

Svettas som en gris i solen. Förstår inte riktigt aprilvädret men det är väl inte något man ska förstå. Då vore det inte april. Så, ena dagen fryser man om röven, dagen därpå vill man blotta den.

Efter fem loppmarknader och inte ett enda fynd av engelska tekoppar med blommor och blader, går jag hemåt. Lagar den där rätten jag fick smak på i Nice; pasta med tomatpesto, mosade sardiner, kapris och svarta oliver. Fåglarna håller på med nån porrtruddelutt utanför, jag hör dem genom den öppna balkongdörren. De är kåta som spjut såhär års. Själv tänker jag att jag borde deklarera. Dammsuga. Putsa fönster.

Mest vill jag också vara en fågel och sitta på gren och gapa efter en partner.

Kunna flyga.

Skita i huvudet på folk jag inte gillar.

Dra iväg när som helst, var som helst.

Bygga bo nära himlen.

Käka daggmask.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Joråsåatt…

  1. Just att bajsa på idioter känns lockande.
    Kanske vill jag bli en ormvråk. De svävar så högt och vackert på himlen. Att få känna sig lätt som en fjäder och lite farlig sådär…

  2. Kunna flyga … framförallt det. Att kunna flyga …

    Kram!

Kommentera

