Om man ser ut som sitt passfoto behöver man troligen ut och resa

Får märkliga vibbar av att när jag väl kommer dit så kanske jag inte vill tillbaka hem. Varifrån kommer de tankarna? Det där landet som jag liksom alltid brottas med. Arroganta invånare. Ensamheten som kommer blytung som en käftsmäll. Varför dras jag tillbaka? Där går de går ju inte ens på muggen som de ska. Det stinker därnere. Av allt möjligt snusk.

Men jag dras dit. Igen.
De talar ett språk jag inte förstår.
Tänk om jag inte återvänder hem?
En dag – känns det som – åker jag dit bara för att aldrig återvända.
Fan också. Sådana där tankar är ju livsfarliga!

(Rubriken? Ett citat av Earl Wilson).

5 kommentarer

Filed under Resor

5 responses to “Om man ser ut som sitt passfoto behöver man troligen ut och resa

  1. ”There is an eagle in me that wants to soar, and there’s a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud.”

    Å då är det klart flodhästen vinner i längden. Den är ju klart större! #dagenssnusförnumstigasanningjajamen #jaharsettfolkskrivamedbrägårdåutanmellanslagådemåstenovanånygräjtroja

  2. Vissa risker får man ta…

  3. Du måste komma tillbaka. Hur skulle jag kunna leva utan dig?

    Men jag hoppas att det blir bra därborta. Fint, mjukt, färgglatt, energigivande och allt däremellan.
    Så ses vi när det ljusnar. Klingar våra glas och andas in den friska luften av vår. Där på andra sidan av året.
    Kärlek.

  4. Ann

    Livsfarliga men underbara.

  5. Kom tillbaks … Lilla (fågel) Blå … kom tillbaks …

    Kram!

Kommentera

