Nu stänger jag butiken, folks.

julledigt

Nu rullar jag ihop panikångesten till ett litet knyte, knölar ned det i fickan och drar iväg. Ned till ett vackert hus från 1905 och en liten grå lurvig hund som väntar på mig. Till ett blått vatten med båtar av alla de slag boppandes runt i hamnarna. Till nya gator och gränder jag aldrig förr trampat.

Måste öppna hjärtat lite mer, faktiskt våga slå upp det på vid gavel.

Jag kopplar ned och bort mig från internet. Stänger butiken för i år. Tar istället med mig gamla hederliga anteckningsblocket och pennan. Det får räcka så. Jag tänker heller inte fira jul. Så jag säger inte god jul, jag säger: vi hörs nästa år, vänner. Kram och kyss! Var lite hyggliga mot varandra nu.

Editorial Travel Photography: Street of Old Nice, French Riviera, Cote d'azur, France

13 kommentarer

Filed under Resor

13 responses to “Nu stänger jag butiken, folks.

  1. Kram tillbaka! Du tar med dig en kamera va? Så vi som jobbar åtminstone får en sniff av ljufvligheterna.

  2. Önskar dig allsköns härligheter. Och tänker att det hade varit skönt att vara där med dig.
    Var rädd om dig och ha det alldeles, alldeles underbart. Vi hörs nästa år!❤❤❤

  3. Jag önskar dig underbara veckor på alla vis och så på återhörande…

  4. Ha det underbart och önskar dig ett gott nytt år då

  5. Ann

    Ja då önskar jag dej inte god jul utan underbar resa.

  6. Jag önskar dig ALLT. … allt gott nu och nästa år och nästa. Ha det fint, skönt och ja … underbart!

    Massor av kramar!

  7. loonies

    Hamnade här genom en annan blogg. Stannade ett tag. Fina ord minsann. Här vill jag springa omkring en stund. Och jag kommer gärna tillbaka. Härlig blogg!

    • Loonies, ni får ränna omkring härinne så mycket ni behagar. Välkommen! Det serveras konjak i farstun för alla hugade.

      • loonies

        Jag springer! Är en hejare på 110 meter konjak. Hade grenen funnits hade jag med stor sannolikhet dragit in både guld, silver och brons, tror jag.

Kommentera

