Kramplösande medel

Det finns skönhet som får det att storma i själen. Och så finns det skönhet som får själen att stilla sig och bli blank som en skogstjärn. Idag, när jag hade det som jävligast på jobbet och gråten satt i halsen, halkade jag in hos Micke Berg och såg på hans kvinnobilder. När han fotograferar kvinnor verkar allt så innerligt och nära. Jordnära. De där bilderna äger en skönhet som får mitt inre att bli stilla och lugnt. Jag jordar mig en stund, i bild efter bild, och känner hur kramperna löser sig en smula. Det är inte dumt alls.

3 kommentarer

Filed under Cyberrymdens bästa, Konst

3 responses to “Kramplösande medel

  1. Jag tror det kan ha varit samma känsla som jag fick i dag när yngsta dottern kom hem. Plötsligt så bara var det bra…

    Ha en fin helg!

  2. Det finns mycket som Micke Berg har fångat på bild … det vackra och ömsinta i vardagen. Jag har (som du vet … det var du som tipsade mig) fotoböcker att bläddra i och njuta av … och få nytt hopp ”om mänskligheten” igen av.

    Kram!

Kommentera

