Nu får man…

man får

Räknar ut att det är sex år sedan jag köpte den lilla vaxplomberade handgranaten. Esprit Edouard. Enligt etiketten väldigt hög alkoholhalt. Den har legat oöppnad i kylen sedan dess. Ja, ja… Man ska inte ha för bråttom med vissa drycker. De sista regniga somrarna har heller inte lockat till absinthe. Men i år… i år får man. Nu är det precis sådär hett och gassigt dag efter dag att en iskyld absinthe faktiskt kan locka. Så jag plockar fram mitt antika glas från Frankrike. Tidigt 1900-tal. Tung som en hammare.

esprit edoard
Hur det smakade? Gott… vad jag minns.

6 kommentarer

Filed under Absinthe, Arty farty de luxe

6 responses to “Nu får man…

  1. Nu är det läge för att svettas…

  2. … med neddragna gardiner och med fladdrande ljuslågor … jo jag tackar jag. Svettas på du och njuuut!

    Kram!

Kommentera

