Alla dessa män, alla dessa bilar… och så jag.

???????????????????????????????
Det är mest män här… män i medelåldern och uppåt. En och annan skinnväst, ett oräkneligt antal ölmagar… och en läcker varghund!
Värmen är som en bakugn efter förmiddagsregnet. Över 400 fordon står uppställda. Inte vilka fordon som helst för då hade inte jag varit här. Jag är bara intresserad av veteraner, se. Ju äldre dess bättre. Så jag är här. Plus en massa, hyfsat återhållsamma, män i olika åldrar. De liksom försöker behärska sig. Se coola ut inför varandra. Men i ögonen blänker det när de strosar från bil till bil, hoj till hoj, timme efter timme. Jag tycker det är vackert.

Ja, ni får ursäkta om det blir nördigt nu. Det här är nördigt. Härligt nördigt.
I love this shit!

Detta bildspel kräver JavaScript.

9 kommentarer

Filed under Arty farty de luxe, Gubbar

9 responses to “Alla dessa män, alla dessa bilar… och så jag.

  1. Jag håller med dig. De äldsta bilarna är dom vackraste och väldigt fina hantverk det kan ingen säga annat. Här är det ofta såna här tillställningar för männen här är mest intresserad av bilar. jakt. fiske och brännvin.

    • Äldst är vackrast. Inget snack.
      Men herregud, vad säger du? Mest intresserade av bilar, jakt, fiske och brännvin? Men har de då inget intresse av kvinnor? Det trodde jag kom på första plats? Jämtarna behöver visst lära sig ett och annat hör jag.

  2. Vilka skönheter! Ett liknande evenemang brukar hållas här. En tradition får man väl säga…

  3. Bilden på varghunden är också så cool:-) Annars tycker jag att äldre motorcyklar har ett slags härligt skimmer över sig. De utstrålar frihet, puttrighet och spättor

  4. Vilken ljuvlig blogg har läst flera inlägg och fnissar gott, härligt du skriver!!

    Ha en underbar dag, kram

Kommentera

