Ska vi ligga? Nej, faster!

På Island där det inte bor så många, lär det nu finnas en incest-app, så att folk innan de rammar könen på varandra efter en blöt kväll i Reykjavik, kan kolla så de inte går i säng med släkten. Och det är väl helt i tidens anda: folk tar ju med sig mobilen i sängen nuförtiden. Snuttefilten i alla lägen; pekskärm och da da da. Bebisar ska inte göra bebisar, säger jag.

Ny dag. Nya utmaningar. Solen har förvandlat allt grönt gräs till gult dito. Hade foten tejpad igår och klarade av två rundor utomhus. Annars lite surt att sitta hemma och glo, första semesterveckan, med hälsporren från helvetet. Ja, ja, det ordnar sig. Det kunde vara värre. Det kunde vara vinter.

Halvelva igårkväll konstaderade jag kalla fakta: det är mörkare ute än för en månad sedan samma tid. Det närmar sig obönhörligt. Det tunga och bistra.

Fy fan. Jag är så munter så man kan tro jag ska ha mens.

Nu kaffe.

 

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Ska vi ligga? Nej, faster!

  1. Det kunde varit vinter. DET är inte kul.
    Hälsporre är inte heller så roligt, jag vet.

  2. Tala inte om det … eller skriv. Vinterns obönhörliga närmande. Fy för den lede.
    Krya på hälsporren!
    Kram!

Kommentera

