Författarakter

Egentligen hade jag väl inte funderat över om den skulle vara fyllig och fet direkt…eller ens lite lagom författarknubbig… stor som hans mage och ego? Men när jag såg Ernest Hemingways nakna stjärt blev jag förvånad. Över dess litenhet? Ja, men framför allt över att den var så platt. Som en ungersk pusta. Som ett norskt flatbröd.

Jag tänker ibland på Hemingways stjärt och vet inte varför. Tänkte ju aldrig på den innan.

Innan den där dagen jag såg fotografiet i Life. Då sjuksköterskan dragit undan hans särk och han står där, med aktern blottad framför kameran.
Platt som en pannkaka.

Själv har jag äppelröv.
Typ.

9 kommentarer

Filed under Gubbar

9 responses to “Författarakter

  1. och jag har hängarsel enligt en av mina charmanta danskavaljerer Ja sånt kan livet vara. Var du glad för äppelröven. Låter fint det

  2. Plattröv låter som något från förr, rasbiologernas tid. Jag är också plattröv, med häng. Äppelröv låter betydligt finare.

  3. Slutsats: Jag är fin av mig. Åtminstone bakifrån.

  4. … och jag har putröv … eller äppelröv om man nu ska låta lite finare. Det hade jag t o m när jag var smal. Fast då en betydligt mindre .. en äppelkartröv🙂. Jag tycker faktiskt det är lite finare med en tillstymmelse till röv … och en så´n har Mannen fast han för övrigt har blivit mer än lovligt mager.

    Kram!

    PS Värst vad jag viker ut mig plötsligt … på gamla dar.🙂

  5. Själv kör jag med päronröv. Någon gång, kanske innan jag dör, blir det modernt igen.

    • Päronröv! Det är ju du och Agneta Fältskog! Lär ju vara det hottaste som finns…åtminstone om du frågar männen. Någon karl härinne som vill kommentera?

  6. Ann

    Haha, jag kan nog tycka att plattröv på Hemingway inte förvånar. Jag gillar fylliga rumpor. Runda som meloner. Min förra man, han hade stor rund överkropp, plattarsel och smala ben. Som en struts. För huvudet befann sej rätt ofta i sanden dessutom.

Kommentera

