”Iakttag hur hon använder gaffeln…” Madrassforskningen når nya höjder.

Om vi nu avhandlat brist på sex och dess anknytning till ökat odlingsintresse, så kan vi ju lika gärna ta upp kopplingen mat och sex, eller hur? Idag läser jag en artikel om amerikanska forskare som ser klara samband mellan hur en kvinna äter och hur hon är i sängen. Det är bl.a. antropologer och neurologer som forskat om detta, och jag undrar i mitt stilla sinne om det finns liknande undersökningar om män? Det förtäljer dock icke artikeln.

Men nog tycker jag den där forskningen slår in öppna dörrar. ”Låter hon dig bestämma maten när ni går ut och äter är hon troligen passiv i sängen”. ”Petar hon i maten, verkar hon ointressad? Iakttag hur hon använder gaffeln…” ”Kvinnor idag är mer självständiga och vill själva bestämma vad de ska äta. Detta går att koppla till att  hon idag kan ha flera sexpartners och därför lärt sig vad hon gillar i olika sammanhang.” Öh, no shit, Sherlock?

En neurolog i USA löper linan ut och konstaterar att ”folk som gillar glass med kaffesmak är flirtiga och dramatiska och därför passar ihop med folk som föredrar glass med jordgubbssmak”. ”Kvinnor som gillar vaniljglass är känslomässigt expressiva” och fortsätter i liknande blajjig anda.

Jag inser att jag nog är i fel bransch, jag skulle fortsatt på forskarbanan istället. Det finns ingen hejd på vad man kan ”forska” på idag och tjäna sitt levebröd.

Själv brukar jag nynna när jag äter. Förutsatt att maten är god.

Fuck me I am food

 

 

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “”Iakttag hur hon använder gaffeln…” Madrassforskningen når nya höjder.

  1. Olle Falk

    Jag läste för länge sedan att det finns en tydlig korrelation mellan hur en man framför sin bil och hur han är i sängen. Om detta var en vetenskaplig studie eller bara en observation från en luttrad kvinna minns jag inte. Om det finns ett samband med biltvättningsfrekvensen som Znogge nämnde i ditt förra inlägg är väl öppet för debatt.

  2. Ja det är tur att man kan skratta åt eländet. Tur att man inte går på date så ofta och får någon som glor på hur man äter, vad man äter och hur man håller gaffeln. Livet har blivit komplicerat eller GÖR vi det komplicerat?

    • Jag tror vi GÖR livet oerhört komplicerat, Skogsnuvan. Något låter mig ana att det i själva verket är oerhört enkelt… men vi människor vill vara allt annat än enkla. Då skulle vi känna oss ointressanta. Så vi krånglar till oss själva och hela tillvaron och bevisar därmed att vi inte alls är så smarta som vi vill tro.

  3. Jag tror…troligtvis grundat på fördomar om amerikaner att…de är så skitnödigt pryda i sin inställning till det sexuella att de kittlar dem att lägga ner tid och forska kring hitte-på-analyser som saknar all form av empiriska grunder. Usch vad jag vräker ur mig, nästan så jag redan har dåligt samvete

    • Den empiriska grunden vad gäller glassteorierna utgjordes visst av ett sjuttiotal personer… minsann! Heureka! Amerikaner är f.ö. jättekul. En alldeles egen märklig sort. Tro mig, jag har jobbat för dem i ett decennium.

  4. Nu går man nästan och blir chockad? Finns det kvinnor som väljer sin mat själv på restaurang? USA är alltid först med det revolutionerande nyheter…

Kommentera

