Ty vi ligga icke så ofta

Det är ett faktum: kvinnor som inte ligger så ofta intresserar sig alltmer för andra slags fröpåsar. Ju äldre de blir, ju större blir intresset för trädgårdsskötsel, odlingar, sticklingar, frön och fadderittan. Det kommer alltid att sticka upp nåt impertinent fruntimmer i såna här lägen och protestera, men jag vet. Jag vet.

Ju mindre sex, ju större odlingsintresse.

Medelåldern.

Pelargonerna.

Ytterkrukor.

Innerkrukor.

Såbredd.

You name it.

Man svettas. Stönar. Kladdar runt. Njuter.

Så skillnaden kanske inte är så stor, trots allt.

Våren är här, kära ni. Varsågoda och klä av er.

 

15 kommentarer

Filed under Uncategorized

15 responses to “Ty vi ligga icke så ofta

  1. dr. no

    Harlequin…

  2. Ha ha! Ju oftare en man tvättar bilen desto sämre sexliv har han!

  3. godiva

    Nja Znogge, jag vet inte, jag gillar karar som tvättar bilar, gärna mina.

  4. godiva

    Nu händer det ju inte så ofta så själv är bäste dräng för det mesta ; )

  5. Mäh! Så äre väl inte, sa jag och fortsatte sätta mina tomatfrön.

  6. Jadu, händerna i jorden. Det räcker långt. Och blommorna mår jäkligt bra hos mig, sådan omsorg de får.

  7. Hmm en intressant teori, framförallt när man hör folk säga att de inte har fröna fingrar och att all växtlighet dör…det måste jag fundera vidare på

  8. Jag tror tvärtom faktiskt. Ju mer sex, ju mer trädgård i en evighetsmaskin framöver. Eller, det är i alla fall den rent personliga planen här. Man blir så sexigt svettig av att gräva i jord vettu.

    • Suz, du får gärna rapportera här hur dina planer fungerar framöver. Tills dess håller jag fast vid min teori. Igår satte jag förresten citronkärnor. Håll tummarna!

Kommentera

