Sånt där kroppsarbete i väntan på påsken

Javisst ja, jag har en blogg att sköta. Glömde visst bort det i allt sväng och schwung. Just nu ägnar jag mig åt något jag nästan aldrig ägnar mig åt: kroppsarbete. Jäkligt ovant och märkligt. Kroppen gnisslar i protest och häpnad men jag inbillar mig att det nog ska gå bra – man är ju trots allt norrlänning därinne i generna… Så jag biter ihop, jag svettas vidare, jag har metallspån i små sår i fingrarna, jag svär alla runda ord jag kan komma på och några till, hittepå-runda och fula, jag kravlar över dammiga golv, jag känner att brösten är på väg ut ur behån och så svär jag lite till. Kroppsarbete folks. Det är stora Förbanna-Kamprad-dagen idag.

Jag sätter alltså ihop IKEA-möbeln från helvetet. Hitills har det tagit fem och en halv timme och nu, när jag tror att jag är färdig, så har jag fem skruvar över. Det oroar på något sätt…

Dessutom är det nästan lika mycket flyttkartonger och svarta sopsäckar i lägenheten nu som det var för ett halvår sedan då jag flyttade in. Vad har jag nu fått för ryck? Är det våren?

Jag vill vara en sådan där angelägen bloggare, som skriver inlagor om situationen i Syrien och euron i Europa och annat som får folk att rulla med ögonen och tänka: oj, vad rätt hon har.

Eller lägga ut tjusiga ”dagens outfits” eller ”blomsterarrangemang de luxe” som ju lockar en annan slags läsare.

Sanningen är den att Lilla Blå Bloggen handlar varken om Syrien eller outfittor.

Jag sitter svettig och triumferande i soffan med dammiga raggsockor, lyssnar på Fläskkvartetten och dricker Falcon Bayersk direkt ut burken, vilket jag nästan aldrig gör annat än när jag kroppsarbetar eller blir bjuden. Öl! Jag?

Har ledigt hela veckan. På fredag kommer min finska magdansös på besök. Påskafton ska vi fira i Christianshavn med en israel och en dam från Brooklyn, New York, som ser precis ut som Viveca Lindfors. Tills dess ska jag få in brösten i behån igen. Tror jag.

13 kommentarer

Filed under Uncategorized

13 responses to “Sånt där kroppsarbete i väntan på påsken

  1. Jag är väldigt tacksam för att din blogg handlar om just det som den gör!

    Lycka till med behagen och ha en Glad Påsk😉

  2. Outfittor, what a word! Så passande, hejja dig. Du får nog in dem tillslut🙂

  3. mickeb

    Jasså, du kör med bh du, verkar inte riktigt din stil, mer hippie om jag får önska.

  4. GLAD PÅSK och skål med burken!

  5. Ja vad säger man, grattis till kroppsarbetet och kanske till att det blev skruvar över, tänk om det hade fattats. Hur skulle det blivit. Föresten är jag glad att du skrev om det du skrev och ingen allvarlig kulturell tankejoks, Det finns alldeles för många som skriver tråkiga allvarliga saker så jag är glad att du skriver det du skriver.

  6. Och jag är glad att du är du och jag är jag och vi är vi (jösses, vad menar jag med det?) och att du har haft en Glad Påsk och fick ihop det till slut … lösa skruvar eller inte …

    Kram!

  7. -Jag har vit målarfärg på min svarta BH! Grrr…
    Håller som bäst på att måla en trappa och inte hade jag funderat på hur många sidor en sådan har att stryka färg på och hur otillgängligt det är i vissa hörn på baksidan men, men det går att förlänga en pensel med tejp o kvastskaft sådessså.
    Undrar om jag någonsin blir färdig?
    Kanske tar jag för många öl-pauser?
    Hoppas du hade det trevlig med finskan o amerikanskan oavsett var brösten befann sig😉

  8. Marguerite

    Tänker att det nog är en Ikea-slav som lagt dit några skruvar extra bara för att djävlas. Står hyllan fortfarande lull?

Kommentera

