I Vågens tecken

Folk födda i Vågens tecken har svårt för att be folk dra åt helvete. Istället drar de sig ofta undan och äter dyra ostar och tänker orena tankar. De är mästerliga på att matcha ytterkläder med underkläder. Eftersom konsensus alltid ger dem klåda och en oemotståndlig lust att säga emot, tror många vågar att konsensus är namnet på en hudsjukdom. Det är ett faktum att de privat ofta går med kniv i stövelskaftet. De diggar smicker, storslagen natur och mjukt toapapper. De står pall för stormar och kan, som sagt, hantera kniven när det behövs. De hyser aversion mot människor som inte tvättar sig varje dag. De kan ibland börja tala latin vid middagen.  Vladimir Putin är våg.

kniven, kastspöt, hudklådan

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “I Vågens tecken

  1. WoW

    Smicker, ja tack!
    Som sagt, det bästa till sist😀
    Fast du kanske har någon stenbock kvar eller något…

    • 🙂 Nä, stenbockarna är avklarade sedan länge… God fiskelycka, dear.

      • WoW

        Faktum är att i handväskan ligger alltid en välbalanserad vacker liten kniv!

        Även den gången jag gick genom flygplatskontrollen och raskt fick flytta över fickkniven i resväskan om jag ville ha den kvar😕

  2. Kniv i stövelskaftet är himla bra att ha😉

  3. Öh… Kaj va våg.. o ja du. På pricken igen. Särskilt kniven, finne som är, klädmatchning, motsägelser, dyra ostar. Vad mer kan jag säga en – ta över nån spalt.

  4. Da = ja på ryska om jag inte misstar mig … och om jag inte tar alldeles fel så är Lilla fröken Blå också våg … eftersom du är född samma dag … nej, inte samma dag förstås då skulle du vara 100 och mer därtill som herr Pommac men … samma datum (dag och månad) som min pappa i alla fall. Jag håller med om mycket av beskrivningen som träffande … utom den där kniven. Den använder han knivskärpt och slipad … verbalt … och det känner jag också igen … hmm …🙂

    Kram!

Kommentera

