Att utvidga repertoaren

–          Gillar du Ella Fitzgerald, frågade den lilla kackerlackan som satt i köksfönstret. Han bar en liten silverfärgad one-suit.

–          Nej, sa jag sanningsenligt. Jag tycker hon känns lite Epa-aktig. Sådär fabrikstillverkad. En sån som gick hem hos alla, just för att hon var lite utslätad. Varför frågar du?

–          Funderar på att ta upp lite av hennes repertoar.

–          Sjunger du?

–          Ja, för fan. Jag sjunger, jag dansar, jag skiter i dina skåp och förorenar din tandborste om natten.

–          Se där, det visste jag inte. Var brukar du uppträda? Inne i stan?

–          Mest i den stora blomkrukan inne i vardagsrummet. Vi är ett gäng som brukar samlas där.

–          Tar ni inträde?

–          Varje gång. Har nog fått ihop till en jorden-runt-resa snart.

–          Vad bra. När reser du?

–          Fattas några hundringar.

–          Men du… vänta så hämtar jag plånboken. Du reser första klass, va?

–          All the time. A tisket, a tasket, a green and yellow basket, som Ella brukade säga.

Ella och Jim

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Att utvidga repertoaren

Kommentera

