I Oxens tecken

I oxens tecken

Folk födda i Oxens tecken gillar kakor som är bruna samt att sova länge. De ogillar att åka karusell men blir glada om man ger dem en pelargon då och då. Veckotidningar och luddiga filtar får dem att spinna, likaså kryddstarka korvar och smörgåspålägg av döda djur. Längst inne i deras skafferi finner man ofta märkliga inläggningar och marinader från 90-talet. De åker aldrig på semester men gillar att bli kliade på ryggen. Oxar är ofta bra på att hugga ved men orkar liksom inte. De gör sig också bra i gummistövlar.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “I Oxens tecken

  1. Det slår mig nu att den enda jag känner som är född i Oxens tecken är en före detta arbetskamrat som mycket väl skulle ge sig i kast med just vedhuggning. Men hennes ork… nä, det var just det. Hon kanske skulle kunna lyfta yxan. Hon äger dessutom flera par snygga, exklusiva gummistövlar.

    • Se där, se där. Ja, mina karaktärshoroskop har tillkommit efter noggranna studier av omgivningen. Jag kanske kan göra mig en ny karriär inom ämnet? Ser fram emot att höra vad andra kan ha att säga om min träffsäkerhet… Fler tecken presenteras inom snar framtid.

  2. Som varande oxe kan jag bara säga att det var ett av de klockrenaste horoskop jag läst. Det enda som inte stämmer är att vi aldrig åker på semester. Inläggningarna i kylskåpet är dock helt med verkligheten överensstämmande, liksom att vi är för lata för vedhuggning.

Kommentera

