Raggsockans dag, SS i modestass åsså vidare…

Jobb 7,5 timme. Pendlingstid 5,5 timme. Total arbetsdag: 13 timmar. Det är fanken ett under att man orkar ha en blogg igång. Huvva!

Idag skriver den alltid lika sanningstrogna kvällspressen att februari kommer att bli ännu kallare – åtminstone enligt amerikanska väderinstitut. Jag vägrar att låta mig nedslås. Den som lever får väl se, väderprognoser slår ju slint med 50 % så det ska fan jaga upp sig veckor i förväg. Det blir som det blir. Men jag tycker vi ska ha Raggsockans dag i Sverige. Till minne av den som uppfann en av de bästa grejer som finns. Nästan lika bra uppfinning som hjulet, rödvinet, musiköverföringsmackapärer och kylskåp. (Fast i fortsättningen kanske vi inte behöver de sistnämnda, bara ställa ut fetgrädden utanför husknuten).

Jag såg en dokumentär om den lilla österrikaren med snorfångaren som tog över Tyskland på 30-talet. Visste ni att modeskaparen Hugo Boss var nasse och designade de svarta SS-uniformerna? Eller att bilsnubben Henry Ford var lika mycket nasse och varje år gav den lille österrikaren med snorfångaren 50 000 dollar i födelsedagspresent? Ja, herreminje.

Idag jobbar jag från hemmakontoret. Jag bor i ett mycket hundtätt område. Just nu pågår någon slags diskussion på hundspråk i kvarteret, det är säkert en sex sju jyckar inblandade. Jag hoppas i hemlighet på lite blodvite. Dog fight! Allt för att pigga upp en rätt tam och dyster dag.

 

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Raggsockans dag, SS i modestass åsså vidare…

  1. Själv är jag en sucker för skidstrumpor. Men det är ju nästan samma sak. En tanke nu när man är äldre och inte fullt så gymnastisk längre är att det borde finnas gummipluppar undertill, modell halksockor. Ska man gå i barndom kan man lika gärna ha halkskydd à la ettåring.

  2. Jag är på Raggsockans dag. Har säkert 10 par. Inte en vinterdag passerar utan raggsockor, både inne och ute. Och sedan hela våren och hösten på landet. Det är bara de få sommarmånaderna som slipper. Så nog fan är dom värda att firas en dag. Kram

  3. Utan raggsockar skulle mina fötter vara blå av kyla. Här i mitt gamla hus och med över -30 grader kallt mest varje dag så behövs det minsann raggskockar och jag sliter ut ett par varje vinter. Min mamma stickade alltid ett nytt par till oss alla barn och barnbarn medan hon levde. Nu får jag stoppa dom gamla och det blir aldrig lika bra. Jag lärde mig aldrig sticka strumpor tyvärr.

  4. Det är lång restid du har. Vill till att man trivs ordentligt då. Men förhoppningsvis är ditt nya boende till belåtenhet.

Kommentera

