I vattumannens tecken

I vattumannens teckenMänniskor födda i Vattumannens tecken gillar ofta att bada fotbad tillsammans med andra födda samma månad som de själva. Varför är det ingen som riktigt vet. Deras karaktär kan närmast beskrivas vid ett dragspel; de gnäller extremt mycket när man drar ut dem till bristningsgränsen men de går utmärkt att förvara ihopvikta. I detta tecken förekommer ofta många hypokondriker. De är också blint övertygade om sin egen genialitet, till stor munterhet för omgivningen. Ett drag de för övrigt delar med vädurar och lejon. Innerst inne är de stockkonservativa och gillar att sortera saker i storleks- och bokstavsordning, t.o.m. kärlekspartners.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “I vattumannens tecken

  1. Hmmm … jag är en Vattuman … har solen i Vattumannens tecken, månen i Vattumannens tecken och Merkurius i Vattumannen. Så jag är jätte-, jätte- jättemycket Vattuman och det har slagit slint till sin motsats verkar det som: Jag går utmärkt att dra ut till bristningsgränsen men gnäller om någon försöker förvara mig ihopvikt och då gnäller jag … nej skriiiker högt. Jag har blivit övertygad om min egen dumhet av allas munterhet (men tycker ändå i smyg att jag nog är ganska så klok i alla all) Och med tiden har min konservativa sida inte konserverats så bra … den håller verkligen på att krackelera rejält … Och sortera … hm … det är mitt stora problem. Jag kan överhuvudtaget inte sortera … allt är huller om buller. Men det kanske beror på att jag har Uranus i Tvillingarnas tecken som för övrigt är mitt Ascendenttecken.

    REVOLUTION !!! … och kraaam!

  2. Jag glömde det där med fotbad tillsammans med andra Vattumän … jag badar inte gärna fotbad om ingen badar dom (fötterna alltså) år mig. Och skit samma vilket tecken … det går bra med en balanserad Våg.

  3. HA! Mina barns far, mitt ex är vattuman. Sen behöver jag inte säga så himla mycket mer.

Kommentera

