Kossorna smälta i nedförsbacke

Det är så svåååårt – att hinna blögge’ när man sliter slav i fabriken och tungan hänger ut som en ledsen slips över bröstet dag efter dag. Jag får väl be om ursäkt till framförallt mina nya läsare – om de inte redan givit opp och klivit in i stugvärmen hos någon annan. Ibland slocknar det härinne. Inte för att jag planerar det så. Men ibland tar LIVET vid, liksom, och det blir inte tid eller ork över till annat.

Nog om det. Det är fredag. Jag jobbar officiellt fortfarande nån timme till men har redan huggit in på de obscent dyra och illaluktande ostarna. Som stursk ensamstående kvinna lägger jag lönen på ostar och annat fadderullan och skiter i att ha TV, bil, barn och att ta semester i Thailand. Då kan det, om man har tur och drar ut tungan till en slips, bli stålar över till franska vitlöksostar och dylikt. Det i sin tur sätter sprätt på njutningsgenerna som plötsligt dansar rumba i systemet. Och så blir det till och med ork över till ett blogginlägg.

Om vad då?

Fan vet.

Rubriken? Inte en susning.

Hej på er, raringar.

titta vad som flyter i ånLillhålans Tour de France gick sämre än väntat i år… Direktutsänt från den frustna ån in my hood.

14 kommentarer

Filed under Uncategorized

14 responses to “Kossorna smälta i nedförsbacke

  1. dr. no

    Kossorna smälta i nedförsbacke
    —————————————-
    Engelbrekts nacke andas
    kaninpungsvett
    och över de döende ängarna
    smälter kossorna i nedförsbacke.

    Gunter Grass, Göbbels
    och gbg sound
    Graaf, Godot, Guidetti
    och smältande jävla kossor i en förbannad jävla nedförsbacke.

    Fy fan.

    \\ dr. no \\ 2013-01-18

  2. Man behöver inte ha slitit som en slav i fabriken och ändå ha tungan hängande som en ledsen slips på brösten (var det tungan som hängde där? ) och inte ork (läs: lust) att blögge’ … Livet tar ut sin rätt ibland och då tryter det på andra håll. Här hos mig har det trutit … heeeter det så? … länge länge. Av både den ena som andra anledningen. Alltid har jag nå´t att skylla på. Men blir glad när jag kommer igen igen … och när du kommer igen men du behöver ju inte komma igen för att vara igen. Alltid lika fyndig … OCH tänkvärd.

    Kram på dig!

    • Trutit heter det och trutit har det väl… Men mest för att jag inte haft tid. Och när jag haft tid har jag varit för trött… så, tja… Det är som det är. Men jag spottar upp mig vad det lider. Det gör du också, Vavsan.

  3. Olle Falk

    Jag lägger inte heller pengarna på de vanliga excesserna,utan på apparater att medtaga på mina promenader. Ber om ursäkt för det ocensurerade trynet.https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4838579714680&set=a.2195857368273.125447.1002372138&type=3&theater

  4. 2009 skrev du också om ost. Och broscher. Jag berättade i kommentarerna om Stenåsens Kött och Svets. Idag hittade jag Nisses Fisk och Asfalt, ilar hit för att berätta det, och hittar ett ostinlägg!
    Finns det nåt samband här? Nån däruppe vill att du skall starta den där Ost & Brosch-affären?

    • 😀 Du kan vara nåt på spåren… Kött & Svets minns jag ju… herregud! Nisses fisk & asfalt låter minst lika cool. Så… ja, kanske det är dags att starta en ny bana? Man vill ju inte vara sämre än Nisse.

  5. Äh, jag ser nästan aldrig på TV men slipsen hänger där den hänger…
    …och Thailand är långt borta.

    • För en normalstor plattskärmsgrunka skulle jag tippa på att du får 116 kilo läcker ost som tillverkats av småpojkar i schweizisk gryning, av mjölken från kossor som fötts upp på smaragdgrönt alpgräs och körsång av munkar. Eller åtminstone 100 kilo sensationellt god tryffelpecorino!

  6. Ibland unnar jag mig Gamle Ole, vi förstår varandra på nåt vis…
    Min ”tour” slirade å de värsta i går, jag lever, fast det beror nog mer på tur än skicklighet😉

    • Akta dig för att toura i närheten av vatten. Fruset eller icke fruset. Gamle Ole och jag brukar undvika varandra men jag har förstått att han väcker passion och luktblindhet hos vissa människor och om det säger jag intet, utan nickar bara vist. Så är det och så ska det förbli. Amen.

  7. mary

    I love ost, och dig

Kommentera

