Erotik eller kungafamiljen?

Varje år vid den här tiden kan man glo på den svenska kungafamiljen när de i TV berättar om sitt lattjo lajban-år. Eller som man kanske beskriver det: ”det kolossalt givande året”. Sådant där brukar sällan berika min tillvaro men istället fann jag ett program om samlare, i dansk television, som gick utmärkt att streama. Lars Schwander samlar på erotiska fotografier och har nu så många att han får magasinera dem runt om i Danmark. Lars säger själv att han är besatt av erotiskt foto. Det tyckte jag lät spännande och framför allt är det skönt när man snackar foto utan att prata bländare, kameramärken och annan skit och istället funderar kring tidens tecken och det konstnärliga värdet, känslan och upplevelsen. Tycker ni också att sånt kan vara intressant och dessutom vill öva på danskan så finns programmet här.  Den stora fotosamlingen är dessutom till salu ifall ni känner er hågade.

För övrigt skymtar solen här. Gräset är grönt och jorden luktar hundskit så vårkänslorna är inte långt borta. Nyp nån i stjärten idag, folks.

6 kommentarer

Filed under Film och TV

6 responses to “Erotik eller kungafamiljen?

  1. dr. no

    Leve republiken, kanske. Eller än hellre diktaturen.

  2. Jag nöp någon i stjärten … Mannen. Han tittade förvånat på mig och trodde jag hade blivit skvatt galen. Så du förstår. Det hör inte till vanligheterna. Kanske kan det göra det i fortsättningen.🙂

    Kram på dig!

Kommentera

