Hur många dvärgar ryms i ett ögonblick?

En ny sån där Tolkien-inspirerad rulle ska upp på biograferna snart. Nån jäkla Hobbitt eller Heppitt eller vad de kallas. Jag ser reklam om eländet överallt. De flesta bilder visar en grå ET-liknande figur, inte olikt en mardrömslik tarmbakterie som fått armar och ben; jag garanterar att inte ens Ingmar Bergman varit i närheten av en  sådan depression som varelsen utstrålar. På övriga bilder ståtar feta dvärgar med överdimensionerad skäggväxt och dito näsor. De ser liderliga och ondskefulla ut. Det droppar gröt från mustascherna. Eller vad det nu kan vara…

Tydligen har nu filmen fått en oväntad bieffekt när den premiärvisats på södra halvklotet. Eftersom man visar dubbelt så många filmrutor per sekund än normalt så blir tittarna… tja… åksjuka. ”Det ska ge tittaren en hyperrealistisk upplevelse” säger filmmakaren, som visst lever i föreställningen att deprimerade tarmbakterier som fått liv och snuskiga dvärgar är verklighet! Titta, det är på riktigt! Som om det inte räcker med 48 filmrutor per sekund mot normala 24, så har nu meddelats om flera framtida blockbusters som ska produceras med 60 rutor per sekund. ”Allt för att ögat ska få så mycket information som möjligt”.

???

Jamen, vad fan?

Glöm nu bara inte spypåsen.

PS. Jag har en affärsidé. Sälj spypåsar samtidigt med biobiljetterna. Sponsras av valfria företag som vill ha sina logotypes och firmanamn på kladdpåsarna. Det finns många som skulle hoppa på tåget utan att närmare reflektera över dubbla budskap. Idén är gratis – vem som helst kan ta den. Varsågoda.

12 kommentarer

Filed under Film och TV

12 responses to “Hur många dvärgar ryms i ett ögonblick?

  1. Göthe

    Som du skrev i ett tidigare inlägg, modernt, så mycket skit det bara går på så kort tid som möjligt. Inte undra på att jag känner mig som en gås med tratten nedtryckt i näbben…..Fast min lever blir nog inte så fin som deras, för att stå ut med detta bedövar jag mig kontinuerligt med alkohol av något slag. Vilket förmodligen kommer att resultera i en lever, stor som 5:ans fotboll och gul som en postcykel.

  2. När jag närvarade på en obduktion en gång såg jag att bukfett faktiskt är gult. Knallgult. Däremot vet jag inte hur en alkoholstinn lever ser ut. Är den verkligen gul? Göthe?

  3. dr. no


    Aaarrgh! Yuck! I’ve had enough! – my generation sucks!

  4. Urgh … jag känner mig spyfärdig redan innan jag sett den … men jag tänker inte se den och har aldrig sett någon Heppit-film. Bra tipsi alla fall till hugade …

    Kram”

  5. Jag va på teater för ett tag sedan, experimentell som det så flådigt heter. Det var på dramatens lilla scen och det var nåt på Strindbergs texter – denna gång inferno. Man fick en spypåse när man gick in. Man fick en märla skjuten på armen, man fick äckelslajm kastat på sig och se folk spy och dricka upp spyan igen. Ja – det kan ske rätt vad skulle jag kalla det: ohemula? oheppititga? grejer live också. Men spypåsen har en framtid. Överallt. /L

Kommentera

