Bar(n)en blir till

Det kom ett mail, apropå mina planer om att fylla karafferna till höstens stormar och samtidigt skaffa mig lite vuxenpoäng:

”Eftersom jag inte kan kommentera på din blogg så kommer mina spritförslag här istället!

 Ok. Du gillar inte rom. Jag förstår dig. Men en pava Angostura 1919 från Trinidad… Den kommer att knulla runt i gommen på dig hjärtat mitt. Jag lovar. Nr 504 på Bolaget.

 Får jag vidare rekommendera Berrys´ xo Cognac. En ståtlig fransos, rak i ryggen och stadig på 43 %. Avnjutes förslagsvis tillsammans med rak pipa och innetofflor.  Nr 87386

 Vidare bör fröken Blå inhandla ett rör Grappa. Här duger det med billigt skit, förslagsvis den slappa och nerpissade italienaren Grappa Morbida. Grappa är vidrig smörja, men alltid bra att bjuda ”förståsigpåarna” på. Nr 86625

 Ok. Nu den torra men ack så sensuella spanjoren Oloroso Tradición. Här har du en sherry som kommer att förgylla din fisksoppa samt smörja din strupe. Avnjutes naken i gungstolen.  Nr 90478

 När det gäller whisky, då är du mästaren. Ger mig därför inte in på den arenan, men ett glas Lagavulin är ju aldrig fel efter montering av taklampor… Nr 400

 Det viktigaste har jag givetvis sparat till sist. Punsch! Här ska man inte snobba till det. Punsch är bara punsch om den heter Carlshamn och har en flagga på etiketten. Kall eller varm spelar ingen roll, bara glaset är stort och fyllt upp till bredden. Skit i ärtsoppan. Nr 588 på bolaget, hjärtat.

Puzz”

Va? Det kallar jag läsarengagemang! Man tackar för stänken, som flickan sa…

Är det andra som har problem med att kommentera härinne? Dum fråga kanske, för har ni det lär ni ju inte kunna svara. Jag vet inte vad som ev. kan vara galet, men WP brukar åtgärda det mesta när något skiter sig. Annars skyller jag bara på er. Det måste vara er det är fel på.

Tills lugnet lägger sig i Jobbochinflyttarland, på återseende, kära vänner. I’ll be back.

Apropå det, Arnold var i Danmark igår. Det var ju naturligtvis jag också. Men jag missade Arnold med en golfboll när.

 

6 kommentarer

Filed under Cyberrymdens bästa, Hemmet, Saker jag samlar på, Whisky, cigarrer

6 responses to “Bar(n)en blir till

  1. vildhunden

    Svårt att kommentera? Måste ju testa.🙂
    Trevlig helg!

  2. Testing.

    Snygga karaffer, vill du se mina? Jag lägger beslag på förslagen och ska nu övertyga Mannen om att det ska vara både rom och grappa i våra. Dock inte i samma karaff. Lite whisky får det väl också bli i rättvisans namn.

    Fredagstjing!

  3. Pingback: Karaffer åt Lilla Blå | Livet just nu

  4. Du har ju dom bästa bloggvännerna – det är helt klart.

Kommentera

