Arrivederci Mumin II

Det var kul så länge det varade. Muminsalong II, den bättre om jag får säga det själv, med eget husspöke och allt. Här var jag lycklig, här fes och dansade jag, här smuttades finvirre och likör solokvist och i vänners lag, här arbetade jag och här filosoferade jag. Det bloggades och svors, jag läste och gungade i gungstol, jag betraktade livet utanför fönstren och jag somnade härinne ibland. Kära Mumintvåan, good bye. (Vänta nu…”mumin” och ”tvåan”… nu blev det inte riktigt rumsrent, va?)

Imorgon går flyttlasset härifrån. En ny boning väntar. Förhoppningsvis en ny muminsalong. Nummer tre i ordningen. Knarrig parkett. Fläckig marmorskiva i fönstret. En pyttebalkong. Jag känner förväntan. Och jag luktar något annat.

7 kommentarer

Filed under Hemmet

7 responses to “Arrivederci Mumin II

  1. Lycka till med flyttningen! Hoppas att trean ska motsvara dina förväntningar!

    • Tack fina. Det har varit tufft in i det sista, nu sätter jag mig med en skvätt rödvin i (talande nog) muminmuggen (det enda som inte är nedpackat). Tröttare än trött. Men on the move… så får vi se när jag får internet igen. Mohahaha.

  2. Här kommer en fet lyckospark i din lilla flyttröv! Hoppas du finner den bästa Muminsalongen ever! Och glöm inte garren på balkongen! Kram kram!

  3. vildhunden

    Jag slår mig ner i gungstolen, gungar lite, och sippar på en single malt medan Lilla Blå installerar sig i trean. Lycka till!

  4. Lycka till med flytten och nya salongen!

Kommentera

