Framåt, fötter, framåt

Det är kanske vardag för vissa att veta exakt vad man har att göra varje dag en hel månad – men för mig är det ovant och rätt obekvämt. För hur mycket jag än gillar ordning och reda blir jag nervös av det här. Vad sker om jag inte hinner den ena dagen… då rasar ju resten av månaden som dominobrickor?

Litegranna påminner det mig om när jag studerade inför en tentamen. Det var så mycket man skulle göra INNAN man satte sig med böckerna… dammsuga, köpa godis, gå en tur, plocka undan disken… Allt medan spänningen byggdes upp i kroppen och man närapå imploderade.

Jag ska inte tänka, bara göra.

Jag?

Haha.

What a joke.

 Men ska man vandra vidare ska man i alla fall göra det snyggt.

Jag gör det snyggt.

 

 

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Framåt, fötter, framåt

  1. Ja sannerligen att du går snyggt. Wow-skor helt enkelt.
    Själv vet jag inte alls ens från den ena dagen till den andra hur livet ska te sig eller vad jag ska göra.

    • Egentligen vet man ju inte ett skit men man inbillar sig gärna. Vaggas in i tron att allt är planerat, förutbestämt och under kontroll. Det funkar bra tills allt ställs på ända… och tillvaron gör ett av sina berömda krumsprång. Man flyger som en vante.
      Men då kan man i alla fall ha nåt snyggt på fötterna.

  2. Men, det är ju just det.
    Detta förbannade tänkande i tid och otid.
    Så mycket, att det kan omöjligt vara bra för ens eget bästa…

    Och, vem vill rätta sig efter en fucking kalender???
    Bokningar hit och dit – åh, nej, var det verkligen idag?
    Morgondagen är inte så pass säker, att man (jag) känner för det inrutade
    måste, men nödvändigt ont. Shittasaj!!!

    Jaja. Skit i det.

    Är också en ”hopplös” kängaunge, gärna med grov sula med högt skaft.
    Sommar som vinter. Thats me.

    Like your boots, babe.

    /Marie

      • Like your boots, babes … Funderar på något liknande … röda.

        Struktur kan väl gå an men jag märkte att när det oväntade händer och man hals över huvud måste göra något oplanerat känns allt det planerade och uppbokade allt annat än bra. Men jag är ju pensionär nuförtiden så … och det händer inte så ofta att jag haaar planer framöver

        Be cool, Lilla Blå, jag citerar Timbuktu och säger: det ordnar sig …

        Kramar

  3. Röda skor blir man glad av 😀

  4. Med mina knasiga fötter kan jag sällan gå snyggt. Men i tanken!

    Livet är ju rätt så oförutsägbart även om vi sitter där och markerar med olikfärgade pennor allt som ska hända. Livet händer. Vissa saker kan vi aldrig förutsäga. Så är det bara.
    Vi måste inte ens gilla när det sker. Bara leva med det.

  5. Fina dojjor. Säger allt. Men dom kan man sparka in nästa dag som en dans. Kram!

Kommentera

