Jag vill ha en egen strippa som jag kan åka till…

Snåljåpen Ted Gärdestad ville ha sin egen. Augusti 2012 däremot är generös och ger full pott: fullmåne idag, nymåne den 17:e och ytterligare en fullmåne den 31 augusti! ”Blue moon” brukar det kallas, när månen är full två gånger samma månad. (När jag är full två gånger samma månad kallas det oroväckande).

Med tanke på himlakroppar så kommer det en fin sak här – i dubbel bemärkelse. Blue moon baby med The Cramps. Bandet som lirade i en helt egen liga. Och ni som inte gillar strippor, ni får väl gå ut och glo på månen istället.

8 kommentarer

Filed under Arty farty de luxe, Musik

8 responses to “Jag vill ha en egen strippa som jag kan åka till…

  1. Ja jäklar! Funderar på att rista sådär med boobsen och resten och se var Man och hund hamnar. Kanske får jag efterlysa dem?

    Någon måne har jag dock inte sett till. Varken blå eller gul.

  2. Kom att tänka på ”Bra vibrationer” med Kikki Danielsson. Illavarslande…

  3. Helt begeistrad … tänk om man kunde shaka loss skinkhalvorna så där … synkroniserat alltså … 🙂

    Kram!

Kommentera

