Medan jag fortfarande minns hur man loggar in…

Ja jädrans vad skönt det är med bloggpaus. Nästan så man känner sig syndig. (Jag skrev ”nästan”, ok?) Men det här går ju inte i längden, eller?

Tillvaron har slabbat sig vidare, ibland med sjumilakliv, ibland med små sippa fruntimmerssteg. Jag har funnit mig ett nytt litet bo och flyttar från min älskade muminsalong om ett par månader. Men havet lämnar jag inte, det får vara måtta på sorgligheter.

På arbetet sliter jag mig till en ny position – helt enkelt för att jag vill! Steg för steg – om allt går som jag tänkt. Man har ju en plan, serru, och hårt arbete dör man inte av i första taget. Man blir trött – men man dör inte. Jag ger det ett halvår, så får vi se om jag har ett annat förhandlingsläge till vintern. Nej, det är inte mer stålar det handlar om. Det handlar om större frihet. Det vill jag ha. Och då får man gneta på. Med en plan i bagaget får man bränsle.

Men kanske betyder det också att Blå Bloggen inte uppdateras dagligen men det dör å andra sidan inte ni av.

Jag har släppt nästan all läsning av andras bloggar också – efter fem år har man rätt till långpaus. Men några kan jag inte avhålla mig från att snoka i. Helt enkelt för att jag ser er som vänner, viktiga beståndsdelar i tillvaron.

Ni finns kvar. Jag diggar er. Tillvaron rör på sig. Regnet är svalt, havet är långgrunt, det står tre veckors ledighet för dörren om några timmar. Jorden snurrar ett varv till. Let’s take it from there…

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Medan jag fortfarande minns hur man loggar in…

  1. Fint att se ett livstecken från dig.
    Håller tummarna för att dina planer går som du vill.

    Det bästa till dig, Blå.

    /Marie

  2. Och medan jag läser texten så känner jag hur kraften sakta får lite fart i mig. Och jag hoppas innerligt att ditt nya bo ger dig mer ro. Att sommaren värmer näsan och benen och att höstens planer går i lås. Som en gammal träport. Rejält och tryggt. Ibland är det trygga skönt att låta sig omslutas av.
    Ha en underbar sommar!

  3. Marianne Hoden

    Vad jag har väntat varje kväll. Välkommen åter . Ha det som BÄST.Piperulle.

  4. vildhunden

    Ja. Vad ska jag skriva? Jag väntar oftast otåligt på att min favvobloggare ska skriva något. Jag väntar och hoppas. Hoppas att du ska lämna ett livstecken. Ha det bra men se framförallt till att ditt liv blir gott,
    Kram
    Ulf aka vildhunden

  5. Där är du. Det var ju för väl.

    Jag tänker tillbringa resten av sommaren och en bit in på hösten med att hålla tummar och tår (då slipper jag göra annat, jobbigare). På dom bara!
    Puss på nosen käre Blå.

Kommentera

