Den bredarslade gudinnan

Mamma natur, den bredarslade gudinnan, har tagit mig vid handen de senaste veckorna. Jag har varit ute och trampat jorden, promenerat i timmar. Insupit kraften och skönheten och tankat energi. Hon är fantastisk! Jag drabbas av förälskelse till henne, en förälskelse som lyfter mig, uppfyller mig, stärker och tröstar. Varje gång man blir så här förälskad kan man knappt få nog, man tar så djupa, glupska andetag, suger liksom minsta beståndsdel ur alltsammans som skulle man dö imorgon.

Och det kan man ju de facto också göra. Kanske är det imorgon man ska dö?

Men det slår mig lika mycket varje gång: Mamma natur bara ger och ger och ger. Civilisationen bara tar och tar och tar.

Inga såna förhållanden brukar vara i längden.

Jag vill alltid hänga med den bredarslade gudinnan. Jag lägger mig platt för henne. Kom och ta mig, bara. Jag är din!

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Den bredarslade gudinnan

  1. Mamma Natur. Kan det bli bättre? Om det så är på havet eller i skogen. Jag skulle fan dö om jag inte fick ta del av hennes smörgåsbord.
    Nu ska jag ta mina sjömansben och gå ut i just skogen. Jag och Harry. Båda nosande och tillfredsställda av sakernas tillstånd.
    Puss på dig.

    Vilken vacker bild.

  2. dr. no

    Jag tycker bäst om mamma natur när hon uppträder som Kali. Annars har jag alltid varit mer för Susano än Amaterasu, så du är på rätt spår.

Kommentera

