Kravlar fram igen…

Men vad hände? Aldrig under Lilla Blå Bloggens femåriga historia har tystnaden varit så kompakt och lång härinne. Inte fasen planerade jag att ta paus – men så blev det bara. Strul med datorn och spännande nyordning på jobbet gav en paus som kanske rentav sträcker sig vidare. Det var oväntat skönt att låta bli att blogga. Fast konstigt också.

Sommaren, den egensinniga, är ömsom vin, ömsom vatten. Igår var jag på kära ön och blev fågelbajsad på. Det är inte första gången. Ska man ta det personligt?

Nya jobbuppdrag kommer att ta mycket tid framöver. Det känns pirrigt och spännande. Jag hoppas jag inte tagit mig vatten över huvudet. Det blir svårt, men det ska gå. Det ger jag mig fan på! Det känns som om jag värmt upp för detta i flera år…

Om inte regnet kommer i eftermiddag går jag ned till havet och spanar in juvelerna… Tjingeling så länge, folks!

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Kravlar fram igen…

  1. Visst har du varit saknad här Lilla Blå … men ibland tar ju ”the real life” överhanden och med nytt spännande jobbuppdrag och allt … Det är klart du kommer att klara det galant … det är jag alldeles säker på. Ta dig en paus bara då och då … flukta in en och annan juvel, ge oss ett livstecken … och så hoppas vi också på en skön … inte alltför ”svensk” sommar, eller hur?

    Massor av kramar! … Och GRATTIS!

  2. Fåglarna menar nog bara att hälsa dig välkommen, ska du se!

    • Lilla Blå

      Haha, jaså var det så det var? De beter sig inte som fölk, men å andra sidan varför skulle fjäderfän göra det?

  3. Du har saknats! Och ja, ta det personligt. Fåglar är illvilliga jävlar som attackerar och bajsar på människor med förnämlig karaktär.

    • Lilla Blå

      Ska jag berätta en hemlighet? Jag dagdrömmer ibland att jag vore en fågel, gärna en fiskmås, så jag kunde flyga omkring och skita på folk… hmpfr. Jag får väl ta det med en psykolog en dag…

  4. En fågelskit lär visst betyda tur…

Kommentera

