Sugar heaven

Kommer in i mattemplet. Varenda jävel har fått samma idé som jag – nu ska här fredagshandlas! Men jag letar förgäves efter en särskild sorts vegetarisk gegga. I kyldiskarna däremot ligger tre meter enbart med Billys pan pizza (om ni någon gång tuggat på en skosula så vet ni). Bakom diskarna tronar pallar med chips och snacks.

Köerna till kassorna får mig att tänka på Vasalopps-starten. Varukorgar och -vagnar svämmar över av kakor och chipspåsar och färdigblandade american burger dressings.  Lösviktsgodiset från i påskas är på rea varför folk köper kilovis med sånt som kanske var färskt påsken 2010. Var och varannan människa lassar upp tvåliters petflaskor med läskeblask på bandet. Killen bakom mig köper fem flaskor för säkerhets skull. Han luktar dessutom illa.

När jag står där i kö-helvetet ser jag de två gamla tanterna från Diabetes-föreningens lotteri. De ser sura och grå ut. Intill dem står den andra gamla tanten, hon som säljer två wienerlängder för en femtiolapp. Hon ser också rätt sur och grå ut.

Jag står där och hatar hela jävla välfärdssamhällets äckliga feta lögn! Känner plötsligt en våldsam lust att gå bärsärkagång i mattemplet, välta omkull kärringar och gubbar och fläskiga slöa tonåringar. Tvångsmata dem med purjolök. Våldta deras sladdriga tevesoffsrövar med rejäla knippen importerad selleri!

Sen går jag hem.

Idag blir det pasta med lite grönt i gräddsås. Slänger nog i lite musslor också. Ladiladidah!

 

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Sugar heaven

  1. Hoppsan. Jag hetsade visst upp mig så till den milda grad att kommentaren försvann. Censur?
    Jo jag sa; Mannen påstår att jag ser ut som en duracellkanin när vi handlar. Men jag MÅSTE skynda mig så att jag kommer ut därifrån fortast möjligt annars dör jag. De ställena är vedervärdiga. Och ovärdiga.
    Jag förstår inte heller varför folk köper så mycket skit. DYR skit dessutom. Särskilt när de inte verkar ha råd till vare sig tvål eller tandläkarbesök…

  2. dr. no

    ”- … and everywhere, everybody is thinking the same thing: Just kill the motherfuckers! Kill ’em all! Admit it, even you’ve thought about it.”

Kommentera

