Tokot

Det blir murbruk i BH:n när man försöker få ned en högljudd brandvarnare från sovrumstaket. Det blir även murbruk i sängen. Och ett hål i taket. Sedan krånglar mobiltelefonen och vill inte alls det jag vill. På Samsung ger man ingen service på mobiltelefoner som är såååååå gamla. Herregud, vem har en telefon från 2009 idag? Jag, Samsung, jag!!!!

Har inväntat korr på fyra filmer. När de äntligen kommer, ett par veckor försenade, har jag till fredag kl 12 på mig att fixa dem. Men efter att ha tillbringat hundra år med att ladda ned dem (ja, jag överdriver) så upptäcker jag att textningen är borta!!! Rubb och stubb!

Stereon hackar sönder min fina gamla stompjazz till värsta remixhelvetet! Den är nog full med slipdamm sedan fönsterrenoveringen i förra lägenheten.

Jag saknar min stulna kamera.

Jag borde nog ha en ny mobiltelefon men är emot att köpa nytt. Teknik-trött och emot.

Jag önskar mig mera tålamod.

Men allra helst kanske man bara borde le coolt, fixa lite spagetti och tänka: det ordnar sig.

Livet är lite tokot ibland.

Men vem är inte det?

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Tokot

  1. Tokot var ordet. Och lustigt.

  2. Ja, vem är inte det? Tokot.

    Hoppas det vänder … fast vända på tokot … ja ja … du vet vad jag menar.

    Kram!

  3. Spagettigrytan låter bra. Det skulle jag testa.

Kommentera

