Ge mig en Tuborg och en dansk loppemarked!

En lördag i maj förra året… En sån där riktigt varm försommardag i Köpenhamn då man strosade med vänner, slickade på glass och fotograferade blandad loppiskonfekt för att sedan hamna på typisk dansk hyggekro med Tuborg, sill och det hele…

I år ska jag klämma några rediga loppisar – det får bli ett löfte till mig själv. Unna mig något stillsamt porrigt och egenartat till hemmet. Gärna något obskyrt från tidigt 1900-tal. Snorkråkepetare. Strumpebandshållare för gamla gubbar. Tvåhövdade ankungar i formalin. Ah, stundande fynd!

Vårdagjämning idag. Jag hoppas Mama Nature lever upp till almanackan i fortsättningen. Hon kan ju vara lite lynnig. Som alla fruntimmer.

8 kommentarer

Filed under Saker jag samlar på

8 responses to “Ge mig en Tuborg och en dansk loppemarked!

  1. Det grämer mig att jag missar det här: http://www.markedsindex.dk/MarketDetails/M609/Nordisk-Films-gamle-rekvisitlager.aspx?MarketEventID=10941
    Varför åka till Göteborg när man kan dra till Ringsted och fynda filmrekvisita i helgen? Ack, öde.

  2. … och jag ska till Bad Ischl och göra mina loppisfynd i april … Där är det ”riktiga” loppmarknder med riktiga levande loppor och allt … kanske som i Köpenhamn. Men några tvåhövdade fågelungar i formalin går jag förbi. Kanske en riktigt kvarnhjul till hatt 🙂

    Kram!

    • Men herregud, jänta, inte kan du gå förbi något ur djurriket lagt i formalin?!?! Även österrikiska ankungar är värda en plats i min muminsalong.
      Men visst förstår jag det där med kvarnhjulet… man kan aldrig få för många hattar.

  3. Det är säkert ingen som märker om jag knycker något från NO-salen 😉

  4. Word Lilla Blå! Djur i formalin är det nya svarta. Uppstoppade småkrokodiler och shrunken heads är nästan lika bra. Och dödskallar!

    • En krympt skalle saknar jag verkligen. Skulle göra sig som chic brevpress. Har du några kontakter så spotta ur dig dem.

      • Jag har ett par dödskallar faktiskt. En som bokstöd och den andra som klassisk ljusstake. Men inga riktiga shrunken heads… Hör av mig så fort jag hittar fler än ett.

Kommentera

