Liten kan va’ stor – direkt ur mama jor’

Har jag haft huvudet i röven den sista veckan eller vad?

Tvingar bort kroppen från datorn och ut i naturen, trots ilsken snålblåst och molnig himmel.

Ingenting har jag märkt, ingenting har jag sett. Men de står där en masse, gula och vita och jäkligt tuffa. De står i drivor bara några meter från ett hav där isflaken fortfarande ligger och slår mot land. Vintergäck! Snödroppar! Coola katter i guss natur. Jag blir glad som en barnunge.

Tjugofjärde februari. Lägg det datumet på minnet nu, säger jag till mig själv. Det var då bevisen fläskade till mig mitt i synen. Ovedersägligen är det så. Vinterhelvetet ligger i dödsryckningar nu. Inget snack. Känn hoppet, folks.

Det är ett LJUS på väg tillbaka till oss.

Vi små frusna spillror här i nord.

Från den leriga jorden stinker det bajs och våt hund.

Herregud vad jag diggar!!!

 

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Liten kan va’ stor – direkt ur mama jor’

  1. Jag hörde koltrasten sjunga idag,och sex grader varmt. Vår!

  2. Japp, jag snavade över en trave snödroppar i en trädgård i eftermiddag. Och ljuset! Det underbara ljuset! Som väller över oss. Hurra!

  3. Bra! Hör av dig så har jag två terriers som du kan få valla i dyngan 😉

  4. Gla’ vår, Lilla Blå! 😀

Kommentera

