Alla killar säger att de gillar mig som fan…

Jag är däckad. Ondskefulla virus i öra och käke och hals. Känns som om en häst sparkat mig på höger sida. Igår sket jag i det där och tog mig till Byen för att jobba. Det skulle jag aldrig gjort. Idag har jag gjort min bästa imitation någonsin av en strandad val, varit lika dyster som en 1800-talets hjältinna efter taskig goth-terapi.

Operasångerskan Maggan följer mig som en skugga. Första gången jag hörde den här hade jag precis lärt mig dricka öl och bära skinnjacka. Det här kan mycket väl vara en av de vackraste sångerna jag vet.

”Jag känner massor av människor på stan

Alla killar säger att dom gillar mig som fan,

skriver sina namn på väggen över min otäta kran

I min mysiga etta på Söder…”

Och sen blir hon blek och sjuk och tar livet av sig! I sin mysiga etta på Söder förstås.

Jag älskar Maggan Hallin.

9 kommentarer

Filed under Arty farty de luxe, Musik

9 responses to “Alla killar säger att de gillar mig som fan…

  1. Ack du dystra muntergök: krya på sig!

  2. Det vet man ju hur killar är. Sånt säger de bara för att få en i säng. Men å andra sidan är det väl just det du behöver din stackare? Komma i säng.
    Har du ingen sådan där värmedyna som du kan linda runt huvudet? Det kanske skulle lindra.

    Jag skickar en Vicksdoftande puss på det ömma och hoppas på snar bättring!

  3. Oj oj inte ge sig ut när du mår så där om inte det hänger på liv och lem!
    Krya på dig!

  4. Här, hos Lilla Blå, får man alltid sig något nytt till livs … hade aldrig någonsin hört talas om eller hört Maggan Hallin sjunga förut … och älskar henne förstås oförbehållsamt … det är väl självklart att du ska ”tycka synd om lilla dig”, Lilla Blå … det ääär förskräckligt synd om dig just nu. Jag önskar av hela mitt hjärta att du snart kryar på dig … och du …var rädd om livet!

    KRAMAR!

  5. Snyt ur och gå vidare, Maggan var en ny bekantskap, trycker på gillaknappen. Och krya nu, mycket hett i strupen så blir det bättre. kram

  6. Du är i alla fall i gott sällskap så nu ska du bara krya på dig också.

  7. Alls inga likheter med Hallin (mer än namnet) men jag tror ändå, Lilla Blå, att denna dansbandspärla om en fet Margareta faller dig i smaken. Eller åtminstone sågningen av densamma. http://rimbloggen.webblogg.se/2012/january/stora-feta-margareta.html

  8. Även jag daskar in en önskan om tillfrisknande och ett slakt knippe virtuella tulpaner. Prosit!

  9. Tack för krya-hälsningar, allihop. Det gamla blå skåpet är på benen igen. Eller hur man nu säger.

Kommentera

