Pang pang du är död!

Och i Malmö strös kulorna som konfetti och Döden kliver omkring med ett hånleende och alla säger sig fatta ingenting och i riksdagen svamlar man om hårdare vapenlagar – som om det var det som var problemet och inte varför man över huvud taget skjuter – och jag känner sorg och ilska – och leda grågrön av mögel och fetglänsande av skam – och jag lyssnar på Letter to John Clellon Holmes från den där Kerouac-plattan och så känner jag mer sorg och samtidigt blir jag lite hög av alla orden, poesin som svullnar likt en fullmåne och rullar lika stolt och uppkäftig som i orangefärgade augusti och ingenting tycks efter ett tag nå mig… men ändå… alla de där skotten, alla de där kulorna som regnar ned och ingenting är begripligt och ändå så vet man, man vet innerst inne att naturligtvis finns det ett svar på frågan ”Varför?”

Vi kan inte fortsätta så här.

Det är omoraliskt.

Det är så ohyggligt omoraliskt.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Pang pang du är död!

  1. Det är en sorg, och någon/några som har möjlighet att stoppa den där galenskapen har abdikerat. Eller så försöker de prata ihjäl de som skjuter. Med långa många ord och meningar. Jag tror inte det funkar.

  2. Nä det kan inte fortsätta. Var är våra folkvalda politiker? Var är deras konkreta handlingsplan för att förändra och bekämpa det som pågår? Den efterlyser jag. Reinfeldt borde börja nattvandra i Malmö, med sitt hov.

  3. Jag tror det är hög tid att fundera på varför det ser ut om det gör i Malmö. Jag känner knappt igen delar av den stad som jag växte upp i…

Kommentera

